سهم ایران در گردش مالی لوازم خانگی جهان

0
لوازم خانگی
لوازم خانگی
دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران: در یک دهه گذشته صادرات لوازم خانگی به طور متوسط حدود 300 میلیون دلار در سال بوده است، که عمده ترین بازار صادرات ما کشورهای همسایه مانند عراق ،پاکستان ،افغانستان، ارمنستان و بازارهای کشورهای شمال آفریقاست.

به گزارش نبض صنعت، عباس هاشمی اظهار داشت: حجم بازار صنعت لوازم خانگی در ایران حدود ۶ میلیارد دلار است. هاشمی با تاکید بر این که  ۱۰۰۰ واحد تولید لوازم خانگی در ایران وجود دارند، افزود: در حال حاضر حدود  ۵۰۰ واحد فعال هستند که تولیدات خود را صادر می کنند. تولیدات لوازم خانگی در ایران به صورت انحصاری نبوده و واحدهای متعدد تولیدکننده لوازم خانگی در بخش‌های مختلف فعالیت می کنند.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: در یک دهه گذشته صادرات لوازم خانگی از کشورمان به طور متوسط حدود ۳۰۰ میلیون دلار در سال بوده است. عمده‌ترین بازار صادرات ما کشور‌های همسایه مانند عراق، پاکستان، افغانستان، کشور‌های شمالی ایران و بازار‌های کشور‌های شمال آفریقاست.

هاشمی با اشاره به اینکه عمده لوازم خانگی صادراتی به عراق کولر آبی است که حدود ۷۵ تا ۱۱۰ میلیون دلار است، تاکید کرد: تمرکز بر یک محصول برای صادرات به بازار یک کشور خطراتی دارد و باید به فکر تنوع کالاهای صادراتی در این بازار باشیم.

دبیرکل انجمن لوازم خانگی درباره افزایش صادرات لوازم خانگی گفت:برای اینکه به صادرات پایدار برسیم باید در ابتدا به زنجیره و شبکه تولید جهانی بپیوندیم و دوما بازار هدف کشور‌هایی که می خواهیم صادرات کنیم را بشناسیم.

دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: گردش مالی لوازم خانگی در دنیا حدود ۵۰۰ میلیارد دلار است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید