سه چالش مهم در تحقق شعار سال

0
صنعت

یک نماینده مجلس چالش های تحقق شعار سال را تشریح کرد.

به گزارش نبض صنعت، حسن لطفی در مورد چالش های موجود بر سر راه تحقق شعار سال یعنی «تولید؛ دانش بنیان، اشتغال آفرین» اظهار داشت: در حال حاضر نیروی انسانی توانمند، صنایع و معادن و زیرساخت های خوبی برای توسعه کشور داریم اما با چند چالش اساسی مواجهیم که مجلس و دولت باید آنها را رفع کنند.

وی بروکراسی پیچیده اداری را از جمله این چالش ها و موانع توسعه کشور برشمرد و افزود: تولیدکنندگان برای دریافت مجوز و تسهیلات باید فرآیند پر پیچ و خمی را طی کنند و وظیفه مجلس و دولت هم این است که فرآیند دیوان سالاری را کوتاه کنند تا فعالان اقتصادی درگیر این فرآیندهای پیچیده نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار کرد: دومین چالش مربوط به امور مالیاتی با فرآیند پیچیده است که نفس تولیدکننده را می گیرد و قبل از اینکه تولیدکننده به یک پایداری نسبی برسد باید مالیات بپردازد.

لطفی قوانین پیچیده کار و تأمین اجتماعی را به عنوان چالش سوم مطرح کرد و افزود: این قوانین بر سر راه اشتغال و تولید در سطح کشور موانع ایجاد می کنند البته ما در حوزه خود قوانین مشکلی نداریم و بیشترین مشکل در نحوه اجرای قوانین است.

وی با تأکید بر اینکه دولت باید زیرساخت های لازم را برای اشتغال فراهم کند گفت: مالیات باید در راستای تسهیل فرآیند تولید و اشتغال در کشور هزینه شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید