مدیرعامل ساپکو:
مکلف به اجرای فرایندهای تدوین شده کیفی هستیم

0
عادل پیرمحمدی
نشست تبیین برنامه های راهبردی جهش کیفی در شرکت ساپکو برگزار شد.

به گزارش نبض صنعت، مهندس پیرمحمدی، مدیرعامل ساپکو در این نشست در جمع سازندگان شبکه تامین، معاونین، مدیران و متولیان کیفیت شرکت ساپکو و ایران خودرو، دغدغه کیفیت را از جمله اصلی‌ترین دغدغه های مردم و خودروسازان عنوان کرد و اظهار داشت: صنعت خودرو در کل دنیا با سرعت زیادی در حال توسعه است و اگر ما نتوانیم با روند توسعه در صنعت خودرو همسو شویم، از اهداف اصلی رشد و توسعه صنعت خودرو دور خواهیم ماند.

وی با اشاره به پیشینه تولید خودرو در دهه ۷۰ اظهار داشت: صنعت خودرو زمانی که با عمق خودکفایی همراه باشد و به توسعه صنایع بالا و پایین دستی بینجامد همراه با ارزش افزوده خواهد بود.

وی با اشاره به وجود دغذغه‌های کیفی، تاکیدات مقام معظم رهبری در این باب را راهگشای اقدامات اصلاحی و ریشه‌یابی علت بهبودهای کیفی دانست.

مهندس پیرمحمدی،‌ کیفیت را حاصل فرهنگ و تکنولوژی بیان کرد و گفت: در بیشتر کشورهای دنیا خدمات آزمایشگاهی و آزمون خودروها پیش از فرایند تولید به  مراکز تحقیق و توسعه تعلق می‌گیرد و از همین رو بازنگری روند همسویی مراکز آزمایشگاهی و مراکز تحقیق و توسعه در کشور ما نیز ضروری است.

وی عدم توسعه محصول را از جمله دیگر عوامل عدم ارتقای کیفی برشمرد و گفت: در فرایند توسعه محصول، خودروساز و قطعه‌ساز،  نقش اصلی را بر عهده دارند و بی‌شک توجه ما به شرکت‌های FSS (FULL SERVICE SUPPLIER)  و واگذاری توسعه محصول به قطعه‌سازان به عنوان یک اقدام بنیادی، بسیاری از نقاط بهبود کیفی را اصلاح خواهد کرد.

پیرمحمدی همچنین با اشاره به ضرورت رعایت الزامات کیفی در فرایند تولید محصول و صدور مجوزهای کیفی، تاکید کرد: ما و سازندگانمان در شبکه تامین، مکلف به اجرای فرایندهای تدوین شده کیفی هستیم و کاربرد ابزارهای کیفی نظیر SPC ،FMEA، DFMEA و … به عنوان ضروریات پایش عملکرد خطوط و سنگ بنای ارتقای کیفیت محصولات مطرح است .

مدیرعامل ساپکو، بازنگری فرایندهای اخذ تاییدیه قطعه‌سازان را به منظور پیشگیری از مشکلات کیفی و جلب حداکثری رضایت مشتریان، ضروری دانست.

وی با اشاره به رویکردهای شرکت ساپکو در زمینه  تامین به موقع خطوط و تسریع جریان عبور مستقیم تولید، تاکید کرد: با تدوین برنامه‌های راهبردی در راستای ارتقای شاخص‌های کیفی، بازنگری فرایندهای اخذ تاییدیه و همچنین بهره‌مندی موثر و مطلوب از ابزارهای کیفی در فرایند تولید قطعه‌سازان، همسو با طرح تحول کیفی محصولات ایران خودرو حرکت خواهیم کرد  و معتقدیم که سنجه و ترازوی اصلی در بحث کیفیت، نظر مشتری است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید