نامه نگاری در مورد تأمین برق فولادی ها ادامه دارد

0
صنعت فولاد
صنعت فولاد
پیرو نامه انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران درباره ایرادهای مطرح شده به برنامه وزارت نیرو در محدودیت‌های مصرف برق کارخانه‌های فولادی، معاون وزارت صمت در نامه‌ای از شرکت مدیریت شبکه برق ایران خواست تا نظرات کارشناسی انجمن فولاد را درباره اصلاح این برنامه مدنظر قرار داده و اقداماتی جهت تامین بهتر برق صنایع فولاد کشور انجام دهد.

به گزارش نبض صنعت، آخرین روز از خرداد ماه سال جاری، سید رسول خلیفه سلطانی دبیر انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در نامه‌ای خطاب به سید مهدی نیازی معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت ضمن اشاره به تصمیمات اخذ شده پیرامون اصلاح محدودیت‌های برق مصرفی کارخانه‌های زنجیره فولاد، بر مغایرت‌های متعدد در میزان واقعی مصرف این کارخانه و اعداد مندرج در برنامه ارائه شده توسط وزارت نیرو اشاره کرد.

انجمن فولاد در نامه خود به معاون هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صمت و همچنین در جلسه مشترک خود با وزارتخانه‌های صمت و نیرو اعلام کرده بود که برنامه ابلاغی وزارت نیرو برای محدودیت‌های مصرف برق واحدهای فولادی در موارد متعددی مصرف واقعی برق کارخانه‌ها را مبنای اعمال محدودیت‌ها قرار نداده و اعداد موجود در این برنامه با مصرف واقعی برق شرکت‌ها مغایرت دارد.

این انجمن استدلال کرده است که “فارغ از دیماند خریداری شده هر یک از شرکت‌ها، میزان محدودیت اعمال‌شده در تامین برق کارخانه‌های زنجیره فولاد، حتی از ۵۰ درصد میانگین برق مصرفی آنان نیز بیشتر است؛ این در حالی است که وزیر نیرو در جلسه خود با هیئت مدیره این انجمن، وعده داده بود که حداکثر میزان اعمال محدودیت در تامین برق مصرفی صنعت فولاد طی دوره سه ماهه محدودیت‌ها، ۳۰ درصد باشد.”

همچنین انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران برای آنکه وعده وزیر نیرو در رابطه با تامین بهتر برق صنایع فولاد محقق شود، درخواست کرده است که فعالیت شبانه کارخانه‌های زنجیره فولاد از ساعت ۲۳ تا ۹ صبح تا پایان تابستان، بدون محدودیت تامین برق صورت گیرد.

ضرورت لحاظ محدودیت‌های فنی تولید فولاد

انجمن فولاد در نامه خود همچنین گفته است که مسائل فنی تولید فولاد در کوره‌های قوس الکتریکی، القایی و کوره بلند در برنامه محدودیت‌های برق وزارت نیرو بایستی مدنظر قرار گیرد و میانگین مصرف برق مجاز هر واحد فولادی در طول ۲۴ ساعت شبانه‌روز محاسبه شود و مدیریت آن بر اساس تکنولوژی تولید هر کارخانه باید به واحدهای فولادی واگذار شود.

بدیهی است که با درنظر گرفتن مسائل فنی تولید فولاد در برنامه محدودیت‌ها، در ساعات اوج مصرف برق مطابق با اعلام قبلی ادارهء برق منطقه‌ای، واحدهای تولیدکننده فولاد کشور نهایت همکاری با شبکه برق در رعایت سقف میانگین مصرف (کیلووات ساعت) را خواهند داشت.

توازن عادلانه در تامین برق زنجیره فولاد

این انجمن تولیدکنندگان همچنین در نامه خود آورده است که ایجاد توازن عادلانه در تامین برق کارخانه‌های زنجیره فولاد، نیازمند بررسی کارشناسی و اصلاح برنامه اعلامی وزارت نیرو برای محدودیت‌های تأمین برق واحدهای است؛ لذا خواستار برگزاری جلسه فوری برای ایجاد این توازن عادلانه در تامین برق زنجیره فولاد شده و جدول بازنگری‌ شده مصرف برق برای تعدادی از شرکت‌های فولادی که اعتراض آنان به انجمن واصل شده و در عین حال محدودیت‌های بیشتری نسبت به بقیه واحدها برای آنان اعمال شده است را جهت بررسی و انجام اقدامات مربوطه ارائه داده است.

 نظرات کارشناسی انجمن فولاد را مدنظر قرار دهید

 نظرات کارشناسی انجمن فولاد را مدنظر قرار دهید

همکاری سه‌جانبه برای تأمین برق صنایع فولاد

به دنبال نامه مذکور، سید مهدی نیازی طی نامه‌ای به شرکت مدیریت شبکه برق ایران ضمن اشاره به نامه انجمن تولیدگان فولاد پیرامون ایرادهای برنامه وزارت نیرو برای محدودیت‌های مصرف برق کارخانه‌های فولادی، از این شرکت خواست تا نظرات کارشناسی این انجمن در خصوص اصلاح این برنامه را مدنظر قرار داده و اقدامات مربوطه را برای تامین بهتر برق صنایع فولاد کشور انجام دهد.

وی پیرو جلسه سه‌جانبه وزارت صمت، وزارت نیرو و انجمن فولاد، نامه کارشناسی انجمن فولاد برای تأمین بهتر برق شرکت‌های فولادی را به شرکت مدیریت شبکه برق ایران ارائه داده است. همکاری سه‌جانبه وزارت نیرو، وزارت صمت و انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران مسیری است که می‌تواند باعث شود تا در شرایط اضطراری کمبود برق، تولید فولاد کشور با کمترین خسارات ممکن ادامه پیدا کند.

 نظرات کارشناسی انجمن فولاد را مدنظر قرار دهید

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید