رشد ۶۹ درصدی وصول مالیات از نقل و انتقال خودرو

0
مالیات
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور از رشد قابل توجه وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو پس از راه‌اندازی سامانه هوشمند مالیات نقل و انتقال خودرو خبر داد و گفت: وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو در چهار ماهه امسال نسبت به چهار ماهه سال گذشته، ۶۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش نبض صنعت، داود منظور با بیان اینکه پس از راه‏‌اندازی سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو در اوایل سال جاری، فرارهای مالیاتی این بخش به شدت کاهش یافته و شاهد رشد مالیات‌ها در این بخش هستیم، گفت: وصولی چهار ماهه امسال مالیات نقل و انتقال خودرو از وصولی سال ۱۴۰۰ در این بخش بیشتر بوده و همچنین رشد ۶۹ درصدی نسبت به وصولی چهار ماهه سال گذشته را نشان می‌دهد.

وی افزود: وصولی مالیات نقل و انتقال خودرو در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۶ هزار میلیارد ریال بوده که پس از راه‌اندازی سامانه مالیات نقل و انتقال خودرو، طی چهار ماهه امسال، حدود ۱۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال مالیات از نقل و انتقالات خودرو در کشور وصول شده که این امر نشان می‌دهد اجرای این طرح با توجه به اینکه تغییر چندانی در وضعیت بازار نقل و انتقال خودرو صورت نگرفته، به میزان قابل توجهی در کاهش فرارهای مالیاتی در این بخش موثر بوده است.

بیشتر بخوانید: مالیات بر نقل و انتقال خودروهای صفر به خودروسازان منتقل شد

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، کاهش هزینه‌های شهروندان، جلوگیری از اتلاف وقت و انرژی مردم و تعادل در بازار خودرو را از دیگر مزیت‌های مهم ایجاد سامانه هوشمند مالیات بر نقل و انتقال خودرو برشمرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو پیش از انجام فرآیند تعویض پلاک انجام می‌شود، افزود: مالیات نقل و انتقال خودرو از هفتم فروردین سال جاری به صورت آنلاین دریافت می‌شود و بر همین اساس یک درصد از ارزش خودروهای داخلی و دو درصد خودروهای وارداتی تحت عنوان مالیات دریافت می ‌شود و افرادی که می‌خواهند برای تعویض پلاک نوبت بگیرند، باید به سامانه نوبت‌دهی مراجعه کنند.

منظور با تاکید بر اینکه سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو در اجرای ماده ۳۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده صورت گرفته است، گفت: شهروندان محترم می‌توانند به صورت هوشمند و بدون مراجعه به بانک‌ها به صورت آنلاین مالیات نقل و انتقال خودرو را از طریق سامانه‌های  my.tax.gov.ir  یا cartransfer.tax.gov.ir پرداخت کنند. امکان استعلام بدهی مالیات نقل و انتقال خودرو و پرداخت آن قبل از دریافت نوبت نقل و انتقال، با مراجعه به « سامانه مالیات بر نقل و انتقال خودرو(cartransfer.tax.gov.ir ) امکان پذیر است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید