بسیج همگانی برای نجات وزیر صمت

0
وزیر صمت
در حالی که 13 روز تا پایان مهلت دولت برای تفکیک وزارت صمت باقی مانده، مدیران صنعتی و معدنی و همچنین مسئولان وزارت صمت برای نجات وزیر صمت از خطر استیضاح بسیج شده اند و اطلاع رسانی و رونمایی از پوستر و طرح های خودرویی اوج گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، 7 تیرماه بود که نمایندگان مجلس با اختصاص مهلت دوماهه به دولت برای تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت و معرفی وزرای جدید صنعت و بازرگانی موافقت کردند و این فرصت عاملی برای متوقف شدن استیضاح فاطمی امین وزیر صمت شد.

حال با نزدیک شدن به 7 شهریور و اتمام مهلت دوماهه دولت، شاهد اوج گرفتن تلاش مدیران صنعتی، معدنی و مسئولان وزارت صمت برای نجات فاطمی امین از خطر برکناری از وزارت صمت هستیم.

از آنجا که دلیل اصلی استیضاح فاطمی امین، نابسامانی صنعت و بازار خودرو بود، فضاسازی برای مساعد جلوه دادن اوضاع این بخش شدت گرفته تا جایی که شاهد حضور پررنگ مدیران خودروساز در برنامه های خبری به ویژه صدا و سیما، حضور سخنگوی دولت در مراسم رونمایی از پوستر یک همایش خودرویی و همچنین تبلیغات گسترده در مورد این رونمایی هستیم. کار به جایی رسیده که در کنار روابط عمومی وزارت صمت، ایدرو و خودروسازان، حتی شرکتهای معدنی نیز خبر مربوط به رونمایی از پوستر نمایشگاه برنامه تحولی صنعت خودرو را برای انتشار در رسانه ها ارسال کرده اند.

بیشتر بخوانید: رونمایی از پوستر نمایشگاه برنامه تحولی صنعت خودرو

بیشتر بخوانید: استیضاح وزیر صمت اعلام وصول نشد/مهلت دوماهه برای تفکیک وزارت صمت

در این راستا قرار است «نمایشگاه برنامه تحولی صنعت خودرو» از 3 تا 7 شهریور ماه برگزار شود و پیش از آن نیز، مراسمی به عنوان پیش رویداد این نمایشگاه با نام «رویداد روایت برنامه تحولی صنعت خودرو» فردا در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شود.

علاوه بر این، به گفته مدیران خودروساز قرار است هفته بعد از برنامه مدیریت صنعت خودرو نیز رونمایی شود.

این اتفاقات در شرایطی افتاده که مردم همچنان منتظر بهبود عرضه خودرو و متعادل شدن قیمت ها هستند اما کاهش تولید خودروسازان در تیرماه اتفاق مثبتی در این جهت به حساب نمی آید.

بیشتر بخوانید: تولید خودروسازان کاهش یافت

در هر حال، آنچه مورد خواست نمایندگان مجلس بوده اجرای برنامه هایی برای بهبود اوضاع صنعت خودرو و قطعه سازی در جهت رشد تیراژ تولید است، نه اجرای برنامه های نمایشی و تبلیغات که صرفا برای نجات فاطمی امین از خطر خروج از کابینه دولت صورت می گیرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید