نمیگذاریم کالای بی کیفیت وارد کشور شود

0
رئیس سازمان ملی استاندارد
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: هر کالایی که استاندارد‌ها را رعایت نکند، جلوی آن گرفته شده و به قوه قضائیه ارجاع خواهیم داد.

به گزارش نبض صنعت، مهدی اسلام پناه اظهار داشت: کیفیت، رضایت، ایمنی، سلامت، زیستن مناسب جز حقوق کیفی زندگی مردم است. سازمان ملی استاندارد هم ناظر بر استاندارد سازی دانش بنیانی و اقتصاد پویا حرکت می کند. اصلاح دستور العمل‌ها، فرآیند‌هایی که سال‌های سال است اصلاح نشده اند، در حال انجام است.

به گفته وی، با تمرکز بر ارتقای کیفیت کالا و خدمات و افزایش صادرات و بهره‌وری، سهم بسزایی در رشد تولید ناخالص ملی و بازارگشایی خواهیم داشت. همچنین رتبه شفافیت سازمان به درجه عالی رسیده زیرا ما سامانه و فرآیند سازی را الگو قرار داده ایم.حوزه کیفیت کالا و خدمات را دوبرابر و تقویت آن را افزایش داده ایم،تا بتوانیم رضایت همگانی را جلب کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: این سازمان تاثیر مهم و بسزایی در زندگی روزمره مردم دارد.مصداق آن در خودروسازی، صنعت قطعه و همچنین تدوین سند یکپارچه غذا در تسهیل ورود کالا‌های اساسی به کشور مدنظر قرار داده شده است. یکی از کار‌های مهم این بود که ترخیص کالا‌های اساسی را طی مدت یک هفته ترخیص کنیم تا رسوب کالا‌ها در گمرکات به حداقل برسد.

اسلام پناه گفت: طبیعتا کالا‌هایی که مشمول استاندارد‌های اجباری هستند که ناظر بر ایمنی و سلامت مردم هستند باید از رصد سازمان ملی استاندارد خارج نشود. یکی از بخش‌های مهم تسهیل ترخیص و ایمنی کیفیت زیست مردم است. در مجموع برای افزایش اثربخشی در جامعه و بهبود فرآیندها، نیازمند برنامه ریزی منطبق با دنیایی که به سرعت در حال تغییر است، هستیم.

به گفته وی، سازمان بین المللی استاندارد سازی یک سندی دارد که مجموعه‌ای از ملزومات است که بتواند کیفیت را تضمین و ویژگی‌ها و دستور العمل‌های پیوست آن را در اختیار مصرف کننده قرار دهد. در سطح بین الملل تلاش کرده ایم تا همسو با سیاست‌های دولت و کشور‌های منطقه در راستای تطابق استاندارد‌ها حرکت کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به آغاز اجرای طرح طا‌ها گفت:در قالب این طرح کالا‌های تولیدی کشور از بازار و مراکز عرضه و فروش و خدماتی کنترل می‌شوند ولی عمده نظارت‌های ما از مراکز اصلی تولید و توزیع است. هر جایی که استاندارد اجرا نشود پلمپ و به قوه قضائیه ارجاع می‌شود. موضوع آسانسور‌های مترو تهران با اداره کل استاندارد در حال مذاکره و رایزنی هستیم.

بیشتر بخوانید : سنگ اندازی سازمان استاندارد مقابل صنایع غذایی

اسلام پناه گفت: ما در واقع در سازمان استاندارد به مسئولیت اجتماعی و اتکای قانونی خود عمل می‌کنیم. ما به خودروسازان اعلام کرده ایم که باید رضایت مصرف کننده تسهیل شود یعنی عیوب برطرف و خدمات متناسب قرار گیرد. خودرو ساز مکلف است عیوب را برطرف کند و گزارشات خود را پیوسته به سازمان ملی استاندارد اعلام کند به طوری که باید تولید کننده ایمنی و صلاحیت‌های استاندارد را پاس کند.

به گفته وی، همچنین تعداد زیادی از خودرو‌های تولیدشده کف کارخانه باید عیوب‌شان با کمک شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده و مرتفع شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: خدمات پس از فروش در صنعت خودرو تا ۵ سال افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید