صادرات به آفریقا ۶۰ درصد رشد کرد

0
عوارض صادرات
رییس سازمان توسعه تجارت گفت: صادرات ایران به آفریقا در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۰۰ درصد رشد داشته و در هفت ماهه ابتدایی سال جاری نیز نسبت به سال قبل رشد ۱۰۰ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش نبض صنعت، علیرضا پیمان پاک رییس سازمان توسعه تجارت در همایش فرصت‌های تجاری در غرب آفریقا، اظهار کرد: در سال های گذشته به بازار بکر آفریقا توجه ویژه ای نشده است اما در دولت سیزدهم صادرات ایران به آفریقا در سال 1400 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 100 درصد رشد داشته و در هفت ماهه ابتدایی سال جاری نیز نسبت به سال قبل رشد 100 درصدی را تجربه کرده است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته میزبان هیئت های تجاری مختلفی از آفریقابه ایران سفر کرده اند و آمادگی ایجاد مقدمات برای افزایش تجارت با آفریقا وجود دارد به همین منظور باید شرایط تعرفه‌ای، گمرکی و لجستیکی در این مسیر بهبود یابد؛ بر این اساس مذاکراتی نیزبا کشور های آفریقایی در حال انجام است.

بیشتر بخوانید : دومین نشست بررسی فرصت‌های تجاری بین ایران و آفریقا

رییس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: برای توسعه تجارت آفریقا با ایران باید مشکلات مرتبط با ارتباطات بانکی و انتقال ارز رفع شود؛ بر این اساس تلاش هایی نیز شده و راهکارهایی در دستور کار داریم

وی تصریح کرد: صندوق ضمانت صادرات نیز می تواند فرآیند صادرات به آفریقا را تضمین کند و باید از ظرفیت های این صندوق بهره گرفت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید