آمادگی ایران و بلاروس برای تولید مشترک صنایع

0
در دیدار معاون وزیر صمت و رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با معاون وزیر صنعت بلاروس بر توسعه روابط تجاری دو کشور و راه اندازی خط تولید مشترک انواع صنایع تاکید شد.

به گزارش نبض صنعت، طرفین در این دیدار بر توسعه روابط تجاری، ایجاد خط تولید مشترک انواع صنایع از جمله خودرو، لوازم خانگی، تجهیزات پزشکی تاکید کردند و مقرر شد تا ظرفیت تولید مشترک لپ تاپ نیز مورد بررسی قرار گیرد.

دمیتری خاریتونچیک، معاون وزیر صنعت بلاروس در این دیدار با اشاره به تجربیات ایران در توسعه اقتصادی گفت: باید تجربیات از ایران استفاده کنیم و از مقامات ایران برای در اختیار گذاشتن تجربیات خود سپاسگذاریم.

وی با اشاره به بازدید از کارخانه‌های ایرانی اظهار داشت: توانایی ایران در تولید داروی‌های تک شگفت‌آور است و در بازگشت به بلاروس حتماً به مسئولان بهداشت و درمان از این توانایی می‌گویم تا آن‌ها نیز بازدیدی از این کارخانه داشته باشند.

معاون وزیر صنعت بلاروس بر توسعه همکاری‌ها در زمینه تولید خودروهای سواری و سنگین به صورت مشترک با کارخانه‌های ایرانی تاکید کرد و تصریح کرد: در حوزه تهاتر کالا نیز ما آماده هستیم تا با چند کالا فرآیند را آغاز و در صورت لزوم به تغییر قوانین نیز برای توسعه این فرآیند اقدام کنیم.

در ادامه علیرضا پیمان‌پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران نیز بر آمادگی جهت راه‌اندازی خطوط مشترک تولید خودرو و لوازم خانگی با بلاروس تاکید و خاطرنشان کرد: در تبادلات تجاری مهم این است که تراز تجاری دو کشور متناسب با هم رشد کند و در این زمینه تهاتر کالا کمک‌کننده است.

وی با اشاره به ظرفیت کریدور شمال-جنوب از آمادگی ایران برای ترانزیت کالاهای بلاروس از این مسیر خبر داد و ابراز داشت: در سفری که طی روزهای آینده به بلاروس خواهم داشت، هیأت تجاری شامل نمایندگان شرکت‌ها و کارخانه‌های مهم و برند نیز با حضور در بلاروس اقدام به برگزاری نشست‌های رو در رو با شرکت‌ها و کارخانه‌های متناظر خود می‌کنند.

در ادامه، طرفین در مورد توسعه گردشگری میان ایران و بلاروس گفت‌وگو و بر رونق این صنعت تاکید کردند.

همچنین در جلسه‌ای دیگر با میزبانی سازمان توسعه تجارت و با حضور موسوی، معاون وزیر صمت در امور صنایع، ماشین الات و تجهیزات، رحمت الله خرمالی، مدیرکل دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت، جمشیدوند، مدیرکل دفتر صنایع، ماشین آلات، تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی، دمیتری خاریتونچیک، معاون وزیر صنعت بلاروس، دمیتری کالتسوف و سفیر بلاروس در تهران؛ نمایندگان شرکت‌ها و کارخانه‌های لوازم خانگی، خودروهای سواری، خودروهای سنگین، تراکتورسازی، تجهیزات کشاورزی، واگن‌سازی دو کشور با یکدیگر به مذاکره پرداختند.

در این جلسه که با موضوع آشنایی شرکت‌ها و کارخانه‌های دو کشور با یکدیگر برگزار شد، مذاکراتی در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه، توافقنامه‌ها در زمینه همکاری‌های مشترک این شرکت‌ها و کارخانه‌ها صورت گرفت و مقرر شد تا تعدادی از این تفاهمنامه‌ها در حضور وزیر صمت به امضا برسد.

خرمالی، مدیرکل دفتر آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت در این جلسه ضمن تاکید بر سرعت گرفتن مذاکرات میان شرکت‌ها و کارخانه‌ها بیان کرد: راه‌اندازی خطوط مشترک تولید خودرو و لوازم خانگی می‌تواند به پیشرفت صنعت هر دو کشور کمک کند.

وی ادامه داد: این تولید مشترک می‌تواند سبب حضور در بازارهای مختلف از جمله بازار بزرگ روسیه و ماندگاری برندها در این بازارها شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید