تعمیر لوازم خانگی جایگزین خرید شد

0
بازار لوازم خانگی
بازار لوازم خانگی
نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به ركود شدید در بازار لوازم خانگی گفت: با توجه به كاهش قدرت خرید مردم، در حال حاضر خرید در بازار جای خود را به تعمیر كالا داده است.

به گزارش نبض صنعت، محمدحسین اسلامیان در خصوص كاهش شدید میزان فروش لوازم خانگی در كشور اظهار كرد: ركود بالا در حوزه فروش لوازم خانگی مربوط به این ماه و ماه‌های اخیر نیست.

وی افزود: با توجه به اینكه تمام مولفه‌های تولید كالا در سال‌های اخیر تغییر كرده و قیمت آنها چندین برابر شده بالتبع لوازم خانگی هم مانند دیگر مایحتاج مردم از جمله مسكن و خوراك دچار افزایش قیمت شد.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی با اشاره به اینكه لوازم خانگی جزو اولویت‌های ابتدایی و اولیه برای خانوارهای ایرانی نیست، گفت: در حال حاضر اولویت‌های دیگری مانند خرج‌های روزانه و مسكن برای مردم تعریف شده و افزایش قیمت در تمام حوزه‌ها از جمله لوازم خانگی موجب شده تا مردم برای خرید خیلی هوشمندانه تر به بازار مراجعه كنند و یا تعمیرات را بر تعویض كالا ترجیح دهند.

اسلامیان تصریح كرد: به دنبال افزایش قیمت مولفه‌های تولید در دو سه سال اخیر، قیمت لوازم خانگی هم افزایش پیدا كرد و از طرفی با توجه به كاهش قدرت خرید مردم، در حال حاضر خرید جای خود را به تعمیر كالا در بازار داده است.

نائب رئیس اتحادیه لوازم خانگی، تسهیلات دهی با حدأقل سود به مصرف كنندگان را به عنوان بهترین راهكار برای خروج بازار لوازم خانگی از ركود عنوان كرد و گفت: با این اقدام وضعیت تولیدكننده، توزیع كننده و مصرف كننده هم بهتر خواهدشد.

اسلامیان با تاکید بر اینكه اعطای تسهیلات با سود بالا برای مصرف كنندگان و با حقوق‌های پایین هم یك معضل بزرگی است، اظهار كرد: اگر قرار باشد اتفاقی بیفتد باید از مصرف كننده نهایی شروع شود در حقیقت زنجیره باید از پایین شكل بگیرد تا به تولیدكننده برسیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید