بازار خودرو قفل شد

0
خودرو
با وجود رکود در بازار خودرو، اما مسیر قیمت‌ها افزایشی است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که اغلب خودروها در اولین روز هفته جهش قیمتی داشتند.

به گزارش نبض صنعت، فعالان بازار خودرو معتقدند در شرایط فعلی هیچ نشانه‌ای از کاهش قیمت خودرو در بازار دیده نمی‌شود و حتی انتظارات، در جهت صعودی بودن بازار مدیریت شده است.

این در شرایطی است که رکود در بازار خودرو تاکنون باعث شده که خرید و فروش تقریبا قفل شود و به باور نمایشگاه‌داران، با صفر برسد.

به این ترتیب، دیروز در بازار خودرو قیمت پژو۲۰۶ تیپ۲ با افزایش ۲ میلیون تومانی روبه‌رو شد و در بازار ۳۱۲ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. قیمت پژو۲۰۶ تیپ۵ هم با یک میلیون تومان افزایش، به ۳۷۵ میلیون تومان رسید.

از سوی دیگر، قیمت پژو۲۰۷ اتوماتیک پانوراما با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۶۱۵ میلیون تومان رسید. قیمت پژو۲۰۷ دستی هم با افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت، ۴۲۵ میلیون تومان شد.

قیمت دنا اتوماتیک توربو هم با افزایش ۵ میلیون تومانی به ۵۳۵ میلیونی تومان رسید. قیمت تارا دنده‌ای رکورددار افزایش قیمت در بازار امروز بود؛ قیمت تارا دنده ای با ۱۰ میلیون تومان افزایش به ۴۵۰ میلیون تومان رسید.

اما قیمت پراید۱۱۱ با یک میلیون تومان کاهش، به ۲۰۴ میلیون تومان رسید. پراید۱۳۱ نیز با نرخ ۱۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود.

همچنین تیبا هاچ‌بک‌ پلاس در محدوده ۲۱۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شد.

کارشناسان و تحلیلگران بازار خودرو معتقدند، فضای سیاسی داخلی و بین‌المللی کشور بر روند بازار خودرو و قیمت‌ها اثر گذاشته، زیرا این مسایل بر نوسان فعلی دلار افزوده و از آن‌جایی که بازار خودرو هم یک بازار دلاری است، پیش‌بینی می‌شود قیمت خودرو در هفته‌های آینده با افزایش همراه شود.

آنها درباره با اثر واردات خودرو روی قیمت‌ها می‌گویند: اخباری که در رابطه با واردات خودرو به کشور منتشر می‌شود، دیگر هیچ تاثیری در قیمت‌ها و روند بازار خودرو ندارد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید