سرنوشت دلار در دستان بازارساز

0
دلار
دیروز یکشنبه ۸ آبان ماه نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر رسمی بازار تهران 2 روند کاهشی و افزایشی متفاوت را تجربه کرد.

به گزارش نبض صنعت، روز یکشنبه نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران مجددا در محدوده قیمت مرز ۲ کانال ۳۲ و ۳۳ هزار تومانی به نوسان پرداخت. این در حالی است که بر اساس مشاهده روند نرخ‌ها در معاملات فردایی می‌توان دریافت که سمت و سوی تلاش معامله‌گران در جهت افزایش نرخ این ارز است. در همین راستا برخی از کارشناسان نیز بر این‌ باورند که انتظارات تورمی قابل توجهی در فضای بازار وجود دارد که خود می‌تواند نیرو محرکه افزایش قیمت شاخص ارزی باشد.

با همه این تفاسیر بررسی قیمت دلار در معاملات یک ماه اخیر نشان می‌دهد که سطوح قیمت کانال 33 هزار تومانی سقف مقاومت محکمی است که اسکناس آمریکایی توانایی فتح آن را ندارد و به عقیده اکثریت فعالان بازار تهران، این نهاد بازار‌ساز بانک مرکزی است که با حمایت خود از معاملات رسمی مانع از شکست مقاومت 33 هزار تومانی می‌شود.

در نهایت قیمت هر برگ از این اسکناس آمریکایی در معاملات عصر روز گذشته با حدود 10 تومان افزایش نسبت به نرخ روز شنبه به رقم 32 هزار و 930 تومان رسید. روز گذشته قیمت سکه طلا نیز با ثبات نسبی نرخ ارز، در کریدور نوسان روز‌های اخیر خود یعنی سطوح قیمتی مرز 2 کانال 14 و 15 میلیون تومانی به فعالیت خود ادامه داد.

دیروز یکشنبه 8 آبان ماه نرخ شاخص ارزی در معاملات غیر رسمی بازار تهران 2روند کاهشی و افزایشی متفاوت را تجربه کرد. در نخستین معاملات صبح روز گذشته نرخ این ارز با حدود 100 تومان کاهش نسبت به نرخ روز گذشته در رقم 32 هزار و 820 تومان فعالیت خود را آغاز کرد. نوسانات نرخ این ارز تا پیش از ظهر روز گذشته در محدوده 32هزار و 800 تا 32 هزار و 900 تومان صورت گرفت، اما در معاملات بعدازظهر این روز نرخ شاخص ارزی مجددا به پله دهم کانال 32 بازگشت و با حدود 10 تومان افزایش نسبت به نرخ روز گذشته به رقم 32 هزار و 930 تومان رسید.

این در حالی است که روند قیمت این ارز در معاملات فردایی میل به صعود داشته و در بعضی موارد در سطوح قیمتی کانال 33هزار تومانی ارائه می‌شد. به عقیده بسیاری از کارشناسان ارزی بازار تهران دلیل عدم موفقیت روند‌های افزایشی شاخص ارزی، تلاش نهاد بازار‌ساز در جهت حمایت از پول ملی است. این افراد ضمن اشاره بر دیگر تلاش‌های افزایشی این ارز به سمت کانال 33 هزار تومانی از ابتدای پاییز سال جاری بر این باورند که سیگنال‌های منتشر شده در روز‌های اخیر حاکی از آن است که سرنوشت نرخ آزاد ارز در دستان بانک مرکزی است و تا زمان تداوم یافتن تزریق‌های این نهاد به معاملات رسمی احتمال مشاهده روند افزایشی چشمگیر در نرخ ارز کمتر است. روز گذشته قیمت هر قطعه سکه طلا ضرب امامی نیز در راستای روند کم تحرک دلار نوسان 20 هزار تومانی از خود به جا گذاشت و در رقم 15 میلیون تومان معامله شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید