جلسات شبانه وزیر صمت را از استیضاح نجات می‌دهد؟

0
دو روز مانده به استیضاح سیدرضا فاطمی‌امین وزیر صمت، حال و هوای مجلس نسبت به این موضوع تغییر کرده است.

به گزارش نبض صنعت، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس اخیرا در مصاحبه‌هایشان از فاطمی‌امین به عنوان چهره‌ای خدوم، موثر و بی‌تقصیر در وضعیت کنونی صنایع به‌ویژه خودروسازی یاد کرده اند. آنها می‌گویند مشکلات موجود در کشور را نمی‌توان به یک شخص نسبت داد و نمایندگان در روز سه‌شنبه ۱۰آبان، نهایتا با یک اخطار و کارت زرد با فاطمی‌امین برخورد خواهد کرد.

این در حالی است که لطف‌الله سیاهکلی طراح اصلی استیضاح وزیر صمت هنوز بر موضع خود ایستاده است. موضوع استیضاح وزیر صمت آنقدر برای رئیس جمهور مهم بود که دو روز پس از اعلام وصول استیضاح فاطمی‌امین، رئیسی با نمایندگان جلسه‌ای طولانی برگزار کرد. از این جلسه که تا پاسی از شب ادامه داشت خبرهای ضد و نقیضی به بیرون درز کرد از جمله آنکه گفته می‌شد قرار است فاطمی‌امین استعفا دهد و معاون اجرایی رئیس‌جمهور شود.

سیاهکلی در این مورد گفت: رییس جمهور می‌خواست یک ارزیابی هم از شرایط وزیرشان و هم از شرایط استیضاح‌کنندگان داشته باشد. استیضاح‌کنندگان هم مطالباتشان را در حضور رئیس جمهور مطرح کردند و جلسه هم خیلی طولانی شد. جلسه بسیار خوبی بود و رئیس جمهور هم خیلی برادرانه و صبورانه مسائل را گوش کردند و ما هم قانع نشدیم که استیضاح را پس بگیریم. در آن جلسه که با حضور ما بود بحث اینکه ایشان استعفا دهد، مطرح نشد.

بیشتر بخوانید: تداوم تعطیلی معادن در آستانه استیضاح وزیر صمت

بیشتر بخوانید: فشار برای پس‌گرفتن استیضاح وزیر صمت بی‌سابقه است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره تغییر نظر نمایندگان نسبت به استیضاح وزیر صمت گفت: تلاش بر این است که رای نمایندگان را برگرداندند و نمایندگان به استیضاح رای ندهند و الا استیضاح از مرحله رای گرفتن عبور کرده است.

در این راستا، اظهارنظر کلی نمایندگان در راهروهای مجلس نشان می‌داد که احتمال اخطار دوباره و اعطای کارت زرد به وزیر صمت بالا است و اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توان گفت که دولت توانسته مجلس را با خود همگرا کند و شکاف بین خود را هم با مجلس ترمیم کند.

در مجلس گفته می‌شود که نمایندگان نزدیک به رئیس مجلس و طیف قالیباف با استیضاح موافق‌ترند و طیف نیکزاد نایب رئیس مجلس نیز با استیضاح مخالفند.

اصلی‌ترین سوالی که در این میان ایجاد می‌شود این است که آیا جلسات شبانه با نمایندگان به نجات وزیر صمت از خطر دریافت کارت قرمز منجر می‌شود؟ سیاهکلی، در پاسخ به این سوال گفت: بعید است این اتفاق بیفتد. بعضی از نمایندگان در بیان مطالب تحفظ دارند، اما در رای‌گیری به استیضاح رای مثبت خواهند داد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید