اختصاص حقوق دولتی معادن به مناطق همجوار معدن

0
معدن
وزیر صمت گفت: زمانی که معدنی در یک منطقه فعال می شود باید حقوق دولتی معادن در همان منطقه هزینه شود.

به گزارش نبض صنعت، سیدرضا فاطمی امین در مورد برخی اخبار مبنی بر تعطیلی بعضی معادن اظهار داشت: موضوع تعطیلی در یکی از استان ها اتفاق افتاد و معمولا معادن، معارضان محلی دارد و به طور طبیعی وقتی معدنی فعال می شود باید به آن منطقه و ساکنانش کمک شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: این موضوع نه فقط در معدن طلا بلکه در معادن دیگر هم وجود دارد و به دفعات اتفاق افتاده است که باید هر کدام از آن ها بررسی شود و اگر لازم باشد معدن برای منطقه کاری انجام دهد و یا کار توجیهی صورت گیرد، اقدام شود.

وی در ادامه گفت : تعارض میان معدنکاران و ساکنان محلی از قبل وجود داشته و بعدا هم پیش خواهد آمد از این رو باید این موضوعات مورد به مورد حل شود.

فاطمی امین در خصوص واگذاری نمایندگی واردات خودرو به ایران خودرو و اینکه این موضوع باعث غیر رقابتی شدن کار می شود، اظهار داشت: موضوع واردات خودرو توسط شرکت ها کاملا رقابتی است و تعداد زیادی نیز ثبت نام کرده اند اتفاقا تاکنون ایران خودرو مدارکش را کامل نکرده است.

بیشتر بخوانید : اختصاص ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن به مناطق معدنی

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان گفت: شرایطی برای شرکت های متقاضی واردات خودرو مشخص شده است و هر شرکتی که حائز شرایط باشد، می تواند ثبت نام کند و ما نمی توانیم بگوییم که شرکتی ثبت نام نکند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید