مجلس دنبال برگشت حقوق دولتی معادن به استان ها است

0
معدن
معدن
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: این کمیسیون درصدد برنامه ریزی برای برگشت ۱۵ درصد از حقوق دولتی معادن به استان ها و شهرستان ها است.

به گزارش نبض صنعت، حمیدرضا حاجی بابایی روز شنبه در دیدار وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار همدان با فعالان اقتصادی افزود: این طرح در کمیسیون برنامه و بودجه در دست بررسی است تا با تصویب برخی قوانین، این کار تسهیل و روانتر صورت گیرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی از گلایه مندی های سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی در زمینه مالیات است در حالیکه کمترین میزان افزایش مالیات مربوط به استان همدان است.

حاجی بابایی اظهار داشت: با این وجود اداره کل مالیات استان همدان خوش حساب بوده به آن معنا که حتی ۲۰ درصد بیش از رقم مصوب را وصول می کند و این امر موجب در نظر گرفتن سهم بیشتر برای استان می شود.

وی ادامه داد: کمک به صنعت و صنعتگر باید در اولویت قرار گیرد که در این باره امروز در استان همدان همه مدیران پای شما ایستاده اند و کمک می کنند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در حوزه معدن به شدت مخالف خام فروشی هستیم چرا که سنگ ۲ ریالی از کوه خارج و به مکان دیگر ارسال می شود و در آنجا با فرآوری ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.

وی تاکید کرد: باید مجوز و پروانه بهره برداری به افرادی داده شود که از آن هزار نوع تولید داشته باشد در غیر اینصورت ضرر به استان است در حالیکه دنبال ارزش افزوده و بازگشت سرمایه به همدان هستیم.

بیشتر بخوانید : اختصاص حقوق دولتی معادن به مناطق همجوار معدن

حاجی بابایی با بیان اینکه استان همدان ظرفیت بالایی در حوزه صنعت و معدن دارد و تاکنون‌ گام های بزرگی در این راستا برداشته شده است افزود: بنکداران، شهرک هایتک و فناوری های برتر و منطقه ویژه اقتصادی همدان نشان دهنده فعالیت های موثر این استان است.

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت امروز در سفر به استان همدان علاوه بر نشست با فعالان اقتصادی از ۶ طرح اقتصادی و شهرک صنعتی بازدید می کند.

وزیر صمت با سفر به شهرستان بهار از شهرک صنعتی لالجین (شهر جهانی سفال) دیدن می کند و پس از آن در روستای لتگاه از واحد تولیدی خوشه جوراب بازدید خواهد کرد.

فاطمی امین همچنین عصر امروز با سفر به شهرستان کبودرآهنگ از شهرک صنعتی شیرین سو و شهرک اورقین بازدید و در روستای کردآباد از واحد تولیدی خوشه پوشاک دیدن می کند.

بازدید از زمین خودروسازی و بازدید از شهرک صنعتی ویان در شهرستان کبودرآهنگ پایان بخش سفر یک روزه وزیر صمت به استان همدان است.

یک هزار و ۱۷۸ واحد صنعتی و معدنی در استان همدان فعال است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید