هزار و یك بهانه برای جلوگیری از واردات خودرو

0
واردات خودرو
دبیر انجمن واردكنندگان خودرو مشكل اصلی برسر واردات خودرو را مرتبط با نبود ارز دانست و تاكید كرد: آقایان هزار و یك بهانه با انواع تكنیك‌ها برای جلوگیری از واردات مطرح می‌كنند.

به گزارش نبض صنعت، مهدی دادفر اظهار كرد: كشور ارز ندارد؛ واردات خودرو هم نباید انجام شود و در این مسئله هم بحثی نیست. ولی موضوع این است كه پیش از تحریم‌ها كه بحث ارز هم مطرح نبود –در دولت روحانی- واردات خودرو را ممنوع كردند.

وی با طرح این پرسش كه اصلا واردات به چه جهت باید صورت گیرد، گفت: چرا آقایان برای آن دستورالعمل می‌نویسند و می‌گویند واردات انجام شود؟

دادفر در عین حال واردات و بهره گیری از خودروی خارجی را حق تك تك مردم دانست و افزود: سوال بنده از آقایانی كه شلوغ می‌كنند، این است كه چرا درباره واردات بحث می‌كنید؟ [كاملا شفاف بیان كنید كه ارز نداریم و واردات انجام نشود]! مگر چه اتفاقی می‌افتد؟

وی گفت: شما كه تولید دارید و شما هم قطعات خیلی خوبی می‌سازید كه در حد صادرات است و [مدعی هستید] از قِبَل این صادرات می‌توان خودرو وارد كشور كرد!

دادفر ادامه داد: در حالی كه برای هر دقیقه‌ی مجلس، میلیاردها تومان هزینه صرف می‌شود، چرا دستورالعملی از دولت دریافت می‌كند كه ساعت‌ها روی آن بحث كنند و تازه بفهمند كه ۸ ایراد قانونی دارد؟! چرا وقت مردم و كشور و لشكر را می‌گیرید و بر سر موضوعی بحث می‌كنید كه همه می‌دانیم چیز بدی است؟

بیشتر بخوانید: تویوتا و هیوندای با این دو ماشین بازار ایران را پس می گیرند؟

دبیر انجمن واردكنندگان خودرو با اشاره به آمار بالای هزینه سربار خودروسازان داخلی تصریح كرد: ما كفایت و صلاحیت مدیریت در صنعت خودرو سازی را نداریم و لطفا [این واقعیت] را صریح و روشن بپذیرید. از طرفی اگر خودروی خارجی وارد شود -در عین حال كه تعرفه‌ای صد در صد دارد- به عنوان شاخص تعیین كننده قیمت بازار محسوب خواهد شد؛ لذا آقایان دنبال این بودند كه اگر هیوندای اكسنت ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان باشد، پس ما هم می‌توانیم دنا را ۸۰۰ میلیون تومان بفروشیم.

وی با تاكید بر اینكه هیچ سیاستی بالاتر از صداقت نیست و نباید به مردم دروغ بگوییم، اضافه كرد: این مسئله را باید به صراحت با مردم در میان بگذاریم كه قیمت تمام شده ما بالاست و نمی‌توانیم خودروی داخلی را ارزان بفروشیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید