چالش شدید کمبود ایده در زیست بوم نوآوری بخش معدن و صنایع معدنی

0
مجری طرح زیست‌بوم مرکز نوآوری و فناوری معادن و صنایع معدنی ایران (ایمینو) گفت: نیازهای بخش معدن و صنایع معدنی در کشور آن طور که باید عنوان نمی‌شود و در این بخش به‌شدت با چالش کمبود ایده در زیست‌بوم نوآوری مواجهیم.

به گزارش نبض صنعت، حسین منصوری امروز دوشنبه در رویداد همرسانی تبلور ایده‌های فناورانه در معادن و صنایع معدنی کشور (دایان۳) در محل ایمیدرو افزود: در ۱۰ سال گذشته که زیست‌بوم فناوری ایجاد شده، بیش از هفت هزار و ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان خلق شده است.

وی خاطرنشان‌کرد: از بین این شرکت‌ها، تعداد ۱۰۰ شرکت علاقه‌مند همکاری با بخش معدن و صنایع معدنی هستند که امروز از بین ۴۰ شرکت دانش‌بنیان حوزه ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSC) و ارزیابی مجدد آنها از سوی کارشناسان، ۱۰ شرکت انتخاب شدند.

منصوری بیان‌داشت: بررسی‌های انجام شده حاکی است ۵۹ درصد از این شرکت‌ها نیاز به توسعه بازار داشته، ۲۸ درصد نیازمند تامین مالی هستند و بقیه نیز در حوزه منابع انسانی مشکل دارند.

وی ادامه‌داد: حوزه HSC برای سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اهمیت بسزایی دارد و به‌ویژه خلق ایده‌هایی برای توسعه بازار، تجاری ‌سازی محصولات، تامین منابع مالی برای آنها و غیره در آن بسیار مهم است.

مجری طرح زیست‌بوم ایمینو یادآور شد: در جهان تا به امروز بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار استارتاپ خلق شده که کمتر از یک‌هزار مورد آنها در حوزه معدن فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید : مجلس دنبال برگشت حقوق دولتی معادن به استان ها است

وی به خروج نخبگان، نوآوران و فناوران از کشور به عنوان چالش مهم دیگر این حوزه اشاره کرد و خواستار انجام حمایت‌های لازم برای تداوم حضور آنان شد، زیرا ایده و محصولاتی که خلق شده نیازمند حضور این افراد است.

رویداد همرسانی دایان با محوریت توسعه بازار و تجاری‌سازی محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان حوزه معدن و صنایع معدنی به همت طرح زیست بوم نوآوری و فناوری بخش معدن و صنایع معدنی با حضور سیاستگذاران دولتی و بخش خصوصی و شرکت‌های دانشی این عرصه برگزار می شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید