تدوین دستورالعمل نوسازی و بازسازی صنایع کشور

0
کارگروه طرح نوسازی و بازسازی صنایع کشور در دومین نشست خود با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف دستور العمل نوسازی و بازسازی صنایع کشور را بررسی کرد.

به گزارش نبض صنعت، علی نبوی، معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایدرو در این جلسه از آغاز تدوین دستورالعمل نوسازی و بازسازی صنایع کشور خبر داد و افزود: بدنبال آن هستیم تا فرایند ها و شاخص های دقیق و کارشناسی را با همراهی خود صنعتگران به منظور طراحی بهینه مدل نوسازی و بازسازی صنایع شناسایی و عملیاتی کنیم.

در این جلسه  تشکیل کمیته فنی صنعت و کشاورزی جهت هماهنگی و یکپارچگی سیاست گذاری در حوزه نوسازی و بازسازی واحد های صنعتی دارای مجور از وزارت صمت، جهاد کشاورزی و نظام صنفی پیشنهاد شد.

همچنین استفاده از منابع  صندوق ملی محیط زیست جهت اعطای تسهیلات  به واحد های صنعتی که نوسازی و بازسازی آن ها در کاهش آلایندگی زیست محیطی موثر است با تایید ایدرو  مطرح شد .

در دومین نشست کارگروه  همچنین مقرر شد به منظور پوشش کامل اولویت های رشته ای بند الف ماده ۴۶ برنامه ششم توسعه در حوزه کشاورزی ، وزارت جهاد کشاورزی نسبت به تکمیل این رشته های فعالیتی و ارائه آن اقدام کند.

بر اساس برآورد‌های اولیه بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی در کشور نیازمند بازسازی و نوسازی است.

کارگروه طرح نوسازی و بازسازی صنایع کشور بر پایه مصوبه هیئت دولت و در اجرای بند ح ماده ۴۶ قانون برنامه ششم توسعه برای عملیاتی کردن طرح نوسازی و بازسازی صنایع کشور با مسئولیت ایدرو به دستور وزیر صمت تشکیل شده است.

طبق مصوبه هیئت دولت وزارت جهاد کشاورزی، وزارت ارتباطات، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان استاندارد، معاونت علمی ریاست جمهوری و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اعضای این کار گروه هستند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید