قاچاقچیان از عراق و امارات سیگار بی‌کیفیت سفارش می‌دهند

0
سیگار، دخانیات
سیگار، دخانیات
دبیر اتحادیه عمده فروشان کالای دخانی تهران گفت: برخی قاچاقچیان به تولیدکنندگان سیگار در کشور عراق و امارات سفارش می‌دهند و در این کشور سیگارهای خارجی با بسته بندی مشابه، اما کیفیت پایین تر را تولید می‌کنند که به صورت غیرقانونی وارد کشور می‌شود.

به گزارش نبض صنعت، ابراهیم نیک سرشت اظهار کرد: ماشین آلات تولید سیگار گران و پیچیده است و به راحتی نمی‌توان در داخل کشور سیگار قاچاق تولید کرد. اما افرادی هستند که به صورت زیرزمینی تنباکوی میوه‌ای برای قلیان تولید می‌کنند، چرا که تولید این محصول نیاز به ماشین آلات خاصی ندارد و می‌توان در داخل یک واحد ۵۰ متری هم آن را تولید کرد. البته به گفته وی برخی واحدها هم مجوز تولید تنباکو به صورت قانونی را دارند که در واحدهای دخانی مجوزدار عرضه می‌شود.

دبیر اتحادیه صنف عطار و سقط فروشان در ادامه گفت: البته در مورد سیگار، برخی قاچاقچیان به تولیدکنندگان در کشور عراق و امارات سفارش می‌دهند و در این کشور سیگارهای خارجی با بسته بندی مشابه، اما کیفیت پایین تر تولید می‌شود که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده و هیچ نظارت بهداشتی روی این محصولات نیست.

نیک سرشت در ادامه درباره مالیات کالاهای دخانی، تصریح کرد: مالیات در حال حاضر آسیب‌هایی برای واحدهای صنفی به دنبال داشته است. افزایش غیرمنطقی مالیات باعث می‌شود تولید داخل محدود و هزینه آن سرسام آور شود و بازار به سمت کالای قاچاق برود. این نگاه باید اصلاح شود.

به گفته دبیر اتحادیه عمده فروشان کالای دخانی تهران در حال حاضر تخمین زده می‌شود درصد قابل توجهی از بازار سیگار در اختیار کالای قاچاق باشد. بنابراین لازم است از تولید داخل حمایت شود تا بیشتر آسیب نبیند. با افزایش هزینه تولید، چون کالای قاچاق بدون هزینه‌های پنهان وارد می‌شود، قیمت تمام شده پایین تر دارد و مصرف کننده را بیشتر جذب می‌کند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید