رستم قاسمی استعفا کرد؟/حرکت به سمت تفکیک وزارت راه

0
رستم قاسمی
شنیده‌ها از دولت حاکی از آن است که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از سمت خود استعفا داده است. این در حالی است که اخیرا خبرهایی از موافقت رئیس جمهور با طرح موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی در دولت مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، شنیده‌ها از دولت حاکی از آن است که رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از سمت خود استعفا داده و نامه استعفای خود را نیز تقدیم رئیس‌ جمهور کرده است.

هرچند هنوز منابع رسمی این خبر را تایید نکرده‌اند اما اگر این اتفاق نهایی شود احتمالا سرپرست جدیدی برای وزارت راه و شهرسازی تعیین خواهد شد تا موضوع تفکیک این وزارتخانه نهایی شود.

اخیرا سید محمد حسینی معاون امور مجلس رئیس جمهور از موافقت رئیس جمهور با طرح موضوع تفکیک وزارت راه و شهرسازی در دولت خبر داده و گفته بود: هر زمانی طرح مجلس در این زمینه نهایی شد ما آن را در دولت مطرح کنیم.

وی اظهار کرد:‌ رئیس کمیسیون عمران مجلس این موضوع را به ما اعلام کردند، بنده نیز موضوع را با رئیس‌جمهور مطرح کردم و وی نیز گفت هر زمانی‌که طرح مجلس در این زمینه نهایی شد به ما ارائه کنند تا در دولت مطرح کنیم.

معاون امور مجلس رئیس جمهور افزود: به صورت معمول زمانی که طرحی در مجلس نهایی می‌شود، یک نسخه از آن به ما ارائه می‌شود، ما نیز بلافاصله  نظر کارشناسی را از دستگاه‌ها اخذ و سپس در دولت مطرح می‌کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دولت لایحه‌ای برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی به مجلس می‌دهد؟ گفت: خیر.دولت لایحه‌ای  ندارد اما منتظر هستیم تا هر زمانی طرح مجلس ابلاغ شد ما در دولت مطرح کنیم، طرح‌های مجلس در دولت خارج از نوبت بررسی می‌شود و جزو موارد فوریتی است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید