رشد ۷.۷ درصدی تولید شرکت‌های بورسی در مهر ۱۴۰۱

0
صنعت نساجی
وزیر صمت گفت: تولید شرکت‌های بزرگ بورسی که بیش از ۵۰ درصد تولید کشور را برعهده دارند، در مهرماه امسال در مقایسه با پارسال ۷.۷ درصد افزایش داشت.

به گزارش نبض صنعت، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه نشست هم‌اندیشی با تشکل‌ها و انجمن‌های فعال در بخش صنعت، معدن و تجارت کشور، گفت: رشد تولید شرکت‌های بزرگ بورسی در خردادماه ۲.۵ درصد، تیرماه ۵.۸ درصد، مردادماه ۶.۴ درصد و شهریورماه ۶.۵ درصد بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: علاوه بر نقشه راه کلی برای صنعت، برای هر رشته فعالیت برنامه دقیق با مشارکت فعالان صنعتی تدوین می‌شود؛ این آمار‌ها نشان‌دهنده روند بسیار مناسب تولید بود و به همین ترتیب رشد اشتغال و سرمایه‌گذاری را به دنبال خواهد داشت.

فاطمی امین در توضیح جلسه دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ با تشکل‌ها و انجمن‌های تولیدی کشور گفت: در این هم اندیشی سه ساعت و نیمه، نمایندگان ۷۸ تشکل حضور داشتند و ۵۰ نفر از آنان به ایراد سخن پرداختند که آرا و نظرات تولیدکنندگان و فعالان صنعتی بود. سخنان آنها را شنیدیم و در پی حل مسائل و مشکلات هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در رویکرد جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، نقش اصلی را به فعالان اقتصادی می‌دهیم و هدف‌گذاری اصلی ما قاعده‌گذاری، تسهیل و نظارت بر امور است تا اقتصاد کشور برای دستیابی به اهداف مدنظر همگرا شود.

بیشتر بخوانید : رشد ۱۶.۶ درصدی شاخص فروش شرکت‌های صنعتی بورسی

فاطمی امین ادامه داد: به‌طور قطع برگزاری این جلسات، همدلی و همگرایی را به دنبال دارد و برای هر رشته فعالیت برنامه‌ای خواهیم داشت.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره نواقص سامانه بهین‌یاب خاطرنشان کرد: تاکنون نسخه نخست این سامانه رونمایی و استفاده شده و با توجه به تجربه یک ساله، مشکلاتی نیز به همراه داشت؛ اما امروز نرم‌افزار آن ارتقا یافته و بسیاری از مشکلات آن حل شده است.

فاطمی امین همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره سرنوشت طرح تفکیک وزارت صنعت معدن و تجارت افزود: موضوع تفکیک کاملا منتفی شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید