آمادگی ایران برای تأمین فناوری معدنی مورد نیاز ونزوئلا

0
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایران برای تأمین فناوری معدنی مورد نیاز ونزوئلا آمادگی دارد.

به گزارش نبض صنعت، رضا محتشمی پور در نشست کمیته صنعت، معدن و تجارت نهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و ونزوئلا افزود: توسعه همکاری‌های معدنی در جهت بالا بردن تراز تجاری میان این دو کشور ضروری است.

وی گفت: ایران در حوزه صنایع معدنی پیشرو است و از این رو، ونزوئلا می‌تواند فناوری‌های مورد نیاز خود در این حوزه را از ایران تأمین کند.

محتشمی پور با اشاره به درخواست طرف ونزوئلایی درباره توسعه همکاری‌ها درباره صنعت سیمان افزود: ایران در این صنعت خودکفا است و تجهیزات و فناوری احداث واحد‌های سیمان در کشور ما کاملاً ایرانی است.

وی ادامه داد: ونزوئلا می‌تواند برای ساخت و ارتقای ظرفیت تولید سیمان خود از توانمندی شرکت‌های ایرانی استفاده کند.

محتشمی پور گفت: توسعه همکاری‌های معدنی ایجاب می‌کند تا طرف ونزوئلایی نسبت به روش پرداخت مطالبات شرکت‌های ایرانی اجرا کننده طرح در این کشور از طریق روش‌های بانکی یا تهاتر و مبادله کالا با کالا تسهیل سازی کند.

اکبر صادقی مشاور امور بین الملل رئیس هیئت عامل ایمیدرو نیز در این نشست ضمن تاکید بر حل مسائل مرتبط با خط تولید سیمان سرواسول در کمیته حل اختلاف، خواستار تشکیل کمیته مشترک معدن و صنایع معدنی برای بررسی فنی و کارشناسی پیشنهادات طرح شده از سوی طرف ونزوئلایی شد.

بنابر این گزارش؛ در نشست مذکور، طرف ونزوئلایی خواستار همکاری کشورمان در موضوعاتی نظیر بازسازی کارخانه‌های آلومینا، فولاد و سیمان در کشور ونزوئلا شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید