تاکید پوتین بر کاهش قیمت خودروهای روسی

0
خودروی روسیه
پوتین خواستار کنترل قیمت‌ خودروهای روسی شد، چرا که فروش خودروهای روسیه به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

به گزارش نبض صنعت، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه از دولت روسیه خواست تا قیمت‌های خودرو را کنترل کند زیرا یکی از مدیران صنعت گفت که تحریم‌های غرب می‌تواند فروش سالانه را برای اولین‌بار از زمان شروع رکوردها به زیر یک میلیون کاهش دهد.

ماکسیم سوکولوف، مدیرعامل شرکت آوتوواز روسیه اظهار کرد که فروش خودرو در سال جاری تاکنون بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است و ممکن است در نهایت کمتر از یک چهارم میزان یک دهه قبل باشد. بخشی از کاهش امسال به دلیل خروج خودروسازان خارجی مانند رنو و مرسدس بنز و سقوط تقاضا به دلیل درگیری در اوکراین است.

البته بسیاری از موارد نیز به دلیل کاهش استانداردهای زندگی و قیمت‌های بالاتر و همچنین دشواری تامین قطعات ساخت خارجی پس از اعمال تحریم‌ها توسط کشورهای غربی در پاسخ به عملیات نظامی روسیه در اوکراین است.

بیشتر بخوانید: کاهش ۷۷ درصدی تولید خودرو در روسیه

بر اساس گزارش رویترز، پوتین در صحبت با مقامات ارشد، اذعان کرد که وضعیت مناسب نیست و از دولت خواست که به مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن خودروها توجه کند که نشان می‌دهد قیمت‌ها به‌طور ناعادلانه افزایش می‌یابد.

وی افزود: توجه شما را به لزوم کنترل دائمی قیمت‌ها جلب می‌کنم تا تحت این دشواری‌هایی که همه ما از آن از جمله لجستیکی آگاه هستیم، هیچ‌کس از خودروها سوء استفاده نکند و یا قیمت‌های غیرمنطقی را افزایش ندهد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید