پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۸ آبان

0
انس جهانی طلا و قیمت دلار فاکتورهای تعیین‌کننده قیمت طلا و سکه روز پنج‌شنبه روند کاهش قیمت داشتند و بازار طلا هم روند کاهشی در پیش گرفت. با وجود کاهش قیمت این فلز خوش‌رنگ در ۲ روز گذشته اما سکه همچنان کانال ۱۶ میلیون تومانی را حفظ کرده. روند قیمت طلا و سکه در بازار نزولی است؟

به گزارش نبض صنعت، قیمت طلا و سکه در آخرین روز از هفته جاری تحت تاثیر کاهش محدود قیمت دلار روند کاهشی به خود گرفت. ناگفته نماند انس جهانی طلا نیز که در روز سه‌شنبه تا سقف ۱۷۸۶ دلاری صعود کرد روز پنجشنبه به محدوده ۱۷۶۰ دلاری رسید و این کاهش قیمت در آرامش نسبی بازار طلا و سکه بی‌اثر نیست.

در لحظه نگارش این گزارش قیمت هر انس طلا 1,750.22 دلار است.

روز گذشته قیمت سکه امامی برخلاف روزهای گذشته روند کاهشی داشت و به دومین پله محدوده ۱۶ میلیون تومانی رسید. این روند با این‌که نزولی بود اما قیمت سکه را در محدوده مقاومتی ۱۶ میلیون تومان نگه داشت.

روز پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی ۷۹ هزار تومان کمتر شد و با قیمت ۱۶ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان در آخرین روز هفته بسته شد. سکه بهار آزادی که روز چهارشنبه نیز بیش از ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت امروز هم ۱۰۳ هزار تومان ارزان‌تر شد و با قیمت ۱۵ میلیون و ۴۴۵ هزار تومان معامله شد. این قطعه از سکه در ابتدای هفته جاری به کانال ۱۶ میلیون تومانی نزدیک شده بود.

نیم‌سکه و ربع سکه اما بدون تغییر قیمتی در بازار معامله شدند. نیم‌سکه با قیمت ۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و ربع سکه هم با قیمت ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی هم در چند روز گذشته تغییر قیمتی نداشت و امروز نیز با همان قیمت ۳ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در بازار معامله شد.

روز پنجشنبه قیمت طلا نیز روند کاهشی داشت. قیمت هر مثقال طلا با کاهش نزدیک به ۳۰ هزار تومانی به ۶ میلیون و ۴۳۵ هزار تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار هم با ۳۰ هزار تومان کاهش با قیمت یک میلیون و ۴۸۵ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه بزرگ شد

با وجود افزایش قیمت سکه در ابتدای هفته جاری، حباب سکه روند کاهشی قابل توجهی داشت اما در ۲ روز گذشته حباب سکه افزایش داشت. حباب سکه امامی با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی به یک میلیون و ۷۵۸ هزار تومان رسید. حباب این قطعه از سکه در ابتدای هفته جاری به کف کانال یک میلیون تومانی نزدیک شده بود.

حباب سکه بهار آزادی ۲۲۱ هزار تومان بیشتر شد و با این‌که حباب آن در روزهای گذشته تا محدوده ۳۰۰ هزار تومانی هم پایین آمده بود اما با روند افزایشی ۲ روز گذشته به کانال یک میلیون تومان نزدیک شد و به ۹۳۰ هزار تومان رسید.

بیشتر بخوانید : شوک ناگهانی به قیمت سکه

حباب نیم‌سکه یک میلیون و ۶۴۱ هزار تومان شد و بیش از ۱۶۰ هزار تومان رشد داشت. ربع‌سکه نیز با حباب ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار تومانی پرچمدار بیشترین حباب در خانواده خود است و روز گذشته ۸۱ هزار تومان افزایش حباب داشت. حباب سکه گرمی با ۴۰ هزار تومان افزایش قیمت به یک میلیون و ۵۶۱ هزار تومان رسید.

قیمت طلا رشد می‌کند؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی اظهار داشت: طلا و سکه، بازار هوشمندی است و با وجودی که گفته می‌شود این بازار حباب دارد اما حباب طلا و سکه مربوط به دلار است و حباب در این بازارها در واقع قیمت دلار را نشان می‌دهد.

او با تاکید بر تاثیر قیمت دلار بر قیمت طلا و سکه توضیح می‌دهد: نهاد پولی کشور اجازه نمی‌دهد دلار به قیمت ذاتی خود برسد. نرخ طلا و سکه نیز به تبع آن کنترل می‌شود. با وجودی که مذاکرات هسته‌ای برجام تاثیر مهمی بر آرامش بازار دلار دارد اما در چنین شرایطی، چه این مذاکرات به نتیجه برسد و چه نرسد، احتمالا قیمت دلار با توجه به تورم موجود در کشور روند افزایشی خواهد داشت و متعاقب آن قیمت طلا و سکه هم افزایشی است.

حق‌شناس می‌گوید: اگر مذاکراتی رخ دهد روند صعودی قیمت‌ها به تاخیر می‌افتد. اما اگر تحولات این حوزه امیدوارکننده نباشند، انتظار رشد قیمت‌ها را دارم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید