رشد ۱۴.۸ درصدی تولید خودرو تا پایان آبان‌ماه

0
کارخانه خودروسازی
مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه ۷۴۸ هزار و ۴۸۸ دستگاه خودرو در کشور تولید شده که در هم‌سنجی با پارسال رشد ۱۴.۸ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش نبض صنعت، عبدالله توکلی لاهیجانی امروز با اعلام این مطلب افزود: در هشت ماه سال ۱۴۰۰ تعداد ۶۵۱ هزار و ۹۲۱ دستگاه خودرو در کشور تولید شده بود که البته بسیاری از آنها خودروهای کامل نبودند و با نقص در قطعات تولید و راهی پارکینگ‌های خودروسازان می‌شدند.

وی بیان داشت: این آمار در مدت مشابه سال ۹۹ (۶۲۲ هزار و ۱۸۰ دستگاه) و ۹۸ (۴۸۸ هزار و ۶۲۸ دستگاه) بوده است که به ترتیب رشد ۲۰.۳ درصدی و ۵۳.۱ درصدی نشان می‌دهد.

رشد ۱۳۲ درصدی تولید خودروسازان خصوصی

به گفته این مقام مسوول، در هشت‌ماهه امسال ۱۱۳ هزار و ۶۰۹ دستگاه خودرو توسط خودروسازان بخش خصوصی کشور تولید شده است. این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۴۸ هزار و ۸۷۲ دستگاه) رشد چشمگیر ۱۳۲.۴ درصدی نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تولید خودروسازان خصوصی در این مدت در سال ۹۹ تعداد ۳۵ هزار و ۹۵ دستگاه و در سال ۹۸ تعداد ۲۵ هزار و ۶۳۹ دستگاه بوده است که در مقایسه، امسال تولید این خودروسازان به ترتیب ۳.۲ برابر سال ۹۹ و ۴.۴ برابر سال ۹۸ شده است.

رشد ۱۷۶ درصدی تولید خودروهای سنگین

توکلی لاهیجانی در ادامه در خصوص روند افزایش تولید خودروهای سنگین (کامیونت، کامیون و کشنده)، اظهار داشت: در هشت‌ماهه سال جاری تولید خودروهای سنگین نسبت به سال ۹۸ افزایش ۹۰۰ درصدی و نسبت به سال ۹۹ و ۱۴۰۰ به ترتیب رشد ۵۱۳ درصدی و ۱۷۶ درصدی داشته است.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نظر داریم تولید این خودروها تا پایان سال جاری به ۳۵ هزار دستگاه و در سال آتی به بیش از ۵۰ هزار دستگاه برسد تا بخشی از ناوگان جاده‌ای کشور نوسازی شود.

بیشتر بخوانید : ایران بیشترین رشد تولید خودرو در سال ۲۰۲۲ را ثبت کرد

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید