توزیع روزانه ۲۷ هزار تن کالاهای اساسی با وجود بارش برف و باران

0
فروشگاه، مدیریت بازار
فروشگاه
شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام‌کرد: با وجود بارش برف و باران اخیر که در سراسر کشور در حال بارش است، روزانه ۲۷ هزار تن کالای اساسی برای توزیع مویرگی در مراکز جمعیتی حمل و نقل شد.

به گزارش نبض صنعت، این کالاهای اساسی شامل انواع گندم، برنج، روغن خام و شکر است که با وجود مشکلات حمل و نقل در برخی محورهای مواصلاتی کشور به‌ویژه مناطق برف‌گیر، تلاش‌های مدافعان امنیت غذایی کشور در زنجیره تأمین با ارسال روزانه ۲۷ هزار تن از این کالاها سبب شد تا کالاهای اساسی به‌موقع در دسترس مردم قرار گیرد و خلأ وجود کالا در کشور احساس نشود.

بر پایه این گزارش، از ابتدای امسال تا چهارم دی‌ماه ۷.۵ میلیون تن انواع گندم، برنج، روغن خام، شکر، دانه‌های روغنی و کنجاله برای تأمین نیاز و دسترسی آسان مردم به این کالاها بر اساس برنامه حمل و نقل شرکت بازرگانی دولتی ایران برای دسترسی آسان مردم به کالاهای ضروری در قالب حمل و نقل ریلی و جاده‌ای جابه‌جا شده است.

این گزارش اضافه می‌کند ۴.۵ میلیون تن کالاهای اساسی شامل گندم، برنج، روغن و شکر تأمین شده از خارج در این بازه زمانی از استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، مازندران و گیلان و بندر چابهار به سایر استان‌ها حمل و نقل و در مراکز و تأسیسات نگهداری کالاهای اساسی این استان‌ها ذخیره‌سازی شده است.

بیشتر بخوانید : کاهش ۲۰ درصدی قیمت کالاهای اساسی

گفتنی است به دلیل نقش بالای گندم در تأمین غذای مردم از جمله تهیه نان مصرفی مردم، سهم حمل و نقل این محصول در بین کالاهای حمل شده بیش از سایر کالاها است تا نان به‌طور روزانه در سراسر کشور پخت و در سبد مصرفی آحاد مردم قرار گیرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید