معافیت مالیات بر ارزش افزوده مواد اولیه اصلی فرش دستباف اجرا شد

0
فرش دستباف
فرش دستباف
طبق اعلام مرکز ملی فرش ایران از این پس کلیه ذینفعان زنجیره تولید فرش دستباف از واردکنندگان پشم و ابریشم تا کارخانجات تولید نخ و کلیه تولیدکنندگان فرش دستباف از مالیات بر ارزش افزوده معاف هستند.

یه گزارش نبض صنعت، با توجه به قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب دی ماه سال گذشته، فرش دستباف و مواد اولیه اصلی آن در جز (۱۳) بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده قرار دارد. در فهرست کالا‌های مشمول معافیت‌های ماده (۹- فصل سوم) قانون یاد شده، برای ایجاد وحدت رویه و هماهنگی بین ارگان‌های مرتبط با حوزه فرش دستباف، فهرست مشخصات مواد اولیه اصلی فرش دستباف که با مشورت اعضای کمیسیون تامین، تولید و اشتغال با حضور مجموعه‌های دولتی و بخش خصوصی در مرکز ملی فرش ایران تهیه شده، به عنوان مبنای معافیت قانون مالیات بر ارزش افزوده تایید و در تارنمای سازمان امور مالیاتی به آدرس www.intamedia.ir قرار گرفته است.

بر اساس فهرست یاد شده، با پیگیری‌های مرکز ملی فرش ایران، این فهرست طی نامه‌ای در اسفند سال قبل از سوی سازمان امور مالیاتی به اطلاع گمرک جمهوری اسلامی ایران رسید.

در فهرست پیشنهادی، مشخصات مواد اولیه اصلی مورد مصرف در فرش دستباف برای شفافیت در انجام امور گمرکی و صنفی به کد‌های موجود در اقلام دارای کد‌های HS و ISIC نیز اشاره شده است.

از این پس کلیه ذینفعان زنجیره تولید فرش دستباف از واردکنندگان پشم و ابریشم تا کارخانجات تولید نخ و کلیه تولیدکنندگان فرش دستباف از این معافیت بهره‌مند خواهند شد.

گفتنی است خرداد ماه امسال رئیس مرکز ملی فرش ایران طی نامه‌ای به گمرک گفته بود که به دلیل عدم اطلاع رسانی و ابلاغ رسمی گمرک مرکزی به گمرکات استان‌ها در سراسر کشور، بازرگانان و تجار وارد کننده مواد اولیه اصلی فرش دستباف موضوع معافیت‌های گمرکی، کماکان در برخی از گمرکات کشور ملزم به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، پیش از ترخیص کالا‌های خود هستند.

وی همچنین از گمرک خواسته بود که برای کاسته شدن از تورم روز افزون قیمت‌های مواد اولیه تولید فرش دستباف، نسبت به اجرای ابلاغیه یاد شده و ایجاد وحدت رویه در تمامی گمرکات کشور، اقدام لازم انجام شود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید