پیش‌بینی ۱۱ قلم کالا برای اجرای طرح کالابرگ

0
وزیر کار گفت: ۱۱ قلم کالا برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی پیش‌بینی شده است که افراد می‌توانند کالاها یا یارانه نقدی را انتخاب کنند.

به گزارش نبض صنعت، سیدصولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت اظهار داشت: وزارت تعاون با همکاری بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و وزارت صمت سامانه‌ای طراحی کرد که در چند شهرستان هرمزگان آزمایشی اجرا شدند.

وی افزود: اکنون این آمادگی وجود دارد تا در گستره استان هرمزگان به صورت اختیاری انجام شود؛ یعنی مردم می‌توانند یارانه نقدی بگیرند یا کالا خرید کنند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: حدود ۱۱ قلم کالا پیش‌بینی شده است که انتخاب این کالاها هم اختیاری است. یعنی یک فرد می‌تواند با تمام یارانه‌اش برنج یا کالاهای پروتئینی بخرد.

بیشتر بخوانید : جزئیات تازه از طرح کالابرگ الکترونیک

وزیر کار همچنین عنوان کرد: در یک ماه گذشته خدمات ویژه‌ای به بازنشستگان ارائه شد. انعقاد بیمه تکمیلی با افزایش ۸۰ درصدی شرح خدمات و ۱۲۰ درصد اعتبار نقدی، هدیه دولت بود.

وی افزود: واریز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به همراه یک ماه معوق سایر سطوح از دیگر اقدامات وزارت کار بود.

مرتضوی تاکید کرد: تلاش‌مان این است تا منابع‌مان را به موقع برای پرداخت حقوق بازنشستگان آماده کنیم.

وی ادامه داد: حسب رصد سامانه رصد معاونت اشتغال وزارت تعاون، دستگاه های اجرایی نسبت به اجرای وظایف خود برای ایجاد اشتغال جلوتر از زمان مقرر هستند و ماموریت های خود را اجرایی کرده اند که جای تشکر دارد.

مرتضوی درباره آخرین تصمیمات برای تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده، گفت: بناست در جلسه آتی شورای کار نسبت به انتخاب کمیسیون تخصصی برای بررسی شرایط و موازین قانونی اتخاذ تصمیم شود و متعاقبا اطلاعات کافی به استحضار می رسد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید