بازیکنان تیم ملی حواله خودرو را پس دادند؟

0
حواله خودرو تیم ملی
ماجرای پاداش حواله خودرو برای بازیکنان تیم ملی، جنجال‌های زیادی را در فضای فوتبال ایران ایجاد کرده است.

به گزارش نبض صنعت، صعود ایران به جام جهانی 2022 بی دردسر و با پیروزی مقابل عراق در ورزشگاه آزادی رقم خورد. زمانی که دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بود و البته اسکواد تیم ملی تفاوت چندانی با نفرات حاضر در دوحه نداشت. آن شب و زمانی که همه مشغول خوشحالی بودند، معاون اول رئیس جمهور با حضور در رختکن تیم‌ملی وعده یک پاداش متفاوت را به بازیکنان داد؛ حواله خودرو.

وعده این پاداش ویژه به عنوان جایزه صعود ایران به جام جهانی مطرح شد و زمانی که معاون اول رئیس جمهور آن را به زبان آورد، خبرش خیلی زود به رسانه‌های ورزشی نیز رسید.

اما حالا و با گذشت نزدیک به دو سال از صعود ایران به جام جهانی و پایان این رقابت‌ها، هنوز حواله موردنظر در اختیار بازیکنان قرار نگرفته است.

البته تیم ملی یک پاداش دیگر هم داشت که مربوط به پیروزی مقابل ولز در هفته دوم مرحله گروهی جام جهانی است. این پاداش 15 هزار دلاری، شب بازی ایران و آمریکا، در اردوی تیم ملی به بازیکنان داده شد و البته آنها در اقدامی جالب، تصمیم گرفتند که هر کدام 7 هزار دلار از این پاداش را برای آزادی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد صرف کنند.

این تصمیم در حالی گرفته شد که بازیکنان اعلام کردند هر یک برای آزادی زندانیان در زادگاه خود تلاش خواهند کرد و در این زمینه گفته می‌شود بازیکنان تیم ملی در تلاشند تا در روزهای باقی مانده سال خورشیدی و با هماهنگی مسئولان ذی ربط، این مسئله را پیش ببرند.

پس از بازی ولز، زمانی که شاگردان کارلوس کی‌روش رویای صعود به مرحله یک هشتم نهایی را در ذهن خود ترسیم می‌کردند، دوباره پای این حواله به اردو باز شد و این بار پاداش وعده داده شده، صورت عملی به خود گرفت. همه بازیکنان تیم‌ملی این پاداش را گرفتند و البته یکی یکی آن را پس دادند؛ از نظر آنها پاداشی که معاون رییس جمهور قول وصولش را داده بود، تفاوت فاحشی با آنچه در اختیارشان قرار گرفت، داشت.

آنچه پیش از بازی ایران – آمریکا به بازیکنان تیم ملی رسید، حق ورود یک خودرو با سقف حدود 20 هزار دلاری بود که مشمول پرداخت مالیات و برخی هزینه‌های دیگر هم می‌شد که از نظر بازیکنان، کاملا متفاوت با وعده پاداش برای صعود به جام جهانی بود.

بیشتر بخوانید: موضع وزارت صمت در مورد واردات خودروی بالای ۲۰ هزار یورو

بیشتر بخوانید: واردات خودرو سال آینده ۲ برابر می‌شود

سقف 20 هزار دلاری بازیکنان را ملزم می‌کرد که از خودروهای مدل پایین خارجی وارد کنند و به نوعی با آنچه آنها تصور می‌کردند بسیار متفاوت بود.

بنابراین بازیکنانی که حواله خودرو را باز کرده بودند، این موضوع را به سایرین اعلام کردند و سپس در تصمیمی جمعی، این جایزه به مسئولان حاضر در اردو بازگردانده‌ شد. نکته جالب اینکه بسیاری از بازیکنان حتی دست به این حواله نزدند و آن را بازگرداند تا نارضایتی خود را از آنچه «بدعهدی» می‌دانند، نشان دهند.

البته مسئولانی که این وعده را داده بودند، در قولی تازه، اعلام کردند که به زودی حواله واردات بدون محدودیت یک خودرو را به بازیکنان (آنهایی که در صعود نقش داشتند) خواهد داد اما هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده تا اظهارات علیرضا بیرانوند پس از دربی نیز اشتباه و دور از واقعیت نبوده باشد.

این ماجرا هم یکی از انبوه ماجراهایی است که اخیرا در اردوی تیم ملی رخ داده و احتمالا در آینده بیشتر و بیشتر از این موارد خواهیم شنید.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید