نخستین خودروهای هایما S8 به مزایده می‌روند

0
گروه صنعتی ایران‌ خودرو اعلام کرد: در راستای شفاف‌سازی و پاسخ‌گویی به افکار عمومی، نخستین خودروهای هایما S8 که در مرحله آزمایشی راه اندازی خط مونتاژ این محصول تولید شده، از طریق مزایده به فروش می‌رسد.

به گزارش نبض صنعت به نقل از ایکوپرس، ایران خودرو در رابطه با تخصیص خودرو هایما با قیمت کارخانه به مدیران ایران‌ خودرو اعلام کرد: با توجه به اینکه خودروهای تولید شده در مرحله آزمایشی، دارای مغایرت‌های کیفی در بخش‌های موتور، بدنه، رنگ، تزیینات داخلی و … است، قابلیت عرضه به مشتریان و فروش در سیستم‌های جاری و یا عرضه در بورس کالا را نداشته و طبق عرف رایج در دوره‌های گذشته و روال معمول در صنعت خودرو، با هدف تبدیل به نقدینگی به مدیران متقاضی در چارچوب های قیمتی مزایده ای و حدود ۲۰ درصد کمتر از قیمت‌های بازار واگذار می شد.

با توجه به اینکه تاکنون هیچ اقدامی مبنی بر واگذاری این خودروها صورت نگرفته و مدیران ایران خودرو نیز پیش‌تر انصراف خود را اعلام کرده بودند، به منظور رفع شائبه‌های مطرح شده در این زمینه و همچنین احترام به افکار عمومی، بنا بر تصمیم مدیرعامل و هیات مدیره گروه صنعتی ایران خودرو سری نخست خودروهای هایما از طریق مزایده عرضه خواهد شد.

برپایه این گزارش، با توجه به موضوعات مطرح شده در فضای رسانه‌ای کشور، براساس این تصمیم، خودروهای یادشده از شرکت ایران خودرو خراسان به پارکینگ خودروهای مزایده‌ای منتقل و طبق دستورالعمل‌های جاری و قانونی به فروش خواهد رسید.

ایران خودرو روز گذشته اعلام کرده بود: با تصمیم و صدور مجوز هیات مدیره شرکت ایران‌خودرو مقرر شده بود نخستین سری از تولید اولیه محصول هایما S8 که دارای برخی مغایرت های کیفی بود و قابل عرضه به مشتری نبود، به مدیران این مجموعه اختصاص پیدا کند. به سبب اینکه این خودروها در فرآیند شناسایی ایرادهای کیفی و مونتاژی، دارای برخی مغایرت‌های کیفی در بخش‌های موتور، بدنه، رنگ، تزیینات داخلی و… بوده، قابلیت عرضه به مشتریان را نداشت.

طبق اعلام ایران خودرو، بر همین اساس با تصمیم و صدور مجوز هیات مدیره شرکت ایران‌ خودرو مقرر شده بود این خودروهای دارای نقص ِ نخستین سری از تولید اولیه محصول هایما S8 به صورت‌های دیگری (جز سیستم عادی فروش)، حتی بدون اعطای گارانتی در اختیار مدیران شرکت قرار گیرد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید