اعمال تعرفه برای صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است

0
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: در بودجه ۱۴۰۱ بند “ش” تبصره ۸ اعلام کردیم که هرگونه اعمال تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است.

به گزارش نبض صنعت، محمدجواد عسگری در حاشیه نخستین‌ نمایشگاه جامع کشاورزی گفت: بخش کشاورزی یکی از بخش‌های مهم و سرنوشت ساز و بزرگترین بخش خصوصی کشور است، این بخش چهار میلیون بهره بردار دارد.

به گفته او، مجلس برای تولید بهتر و با کیفیت‌تر مسیر تولید و توسعه را هموار کرده است و در مسیر قانونی هیچ مشکلی نداریم.

عسگری ادامه داد: ۵۰۰ میلیون نفر از جمعیت همسایگان ما علاقمند به محصولات ما هستند. این موضوع یک فرصت و ظرفیت است و قطعا از صادرکنندگان حمایت خواهیم کرد.

او ادامه داد: در برنامه های پنجم و ششم کشور آمده است که گذاشتن تعرفه بر روی محصولات کشاورزی در حوزه صادرات تحت هر شرایطی ممنوع است و در بودجه ۱۴۰۱ بند “ش” تبصره ۸ اعلام کردیم که هرگونه اعمال تعرفه بر صادرات محصولات کشاورزی ممنوع است مگر اینکه دستگاه های متولی ۶ماه قبل اعلام کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و کمیسیون کشاورزی با تمام توان از صادرات حمایت می کند و در این راستا با جدیت از تولید نیز حمایت خواهیم کرد. تا افق ۱۴۰۴ باید کشور با تمام ظرفیت هایش در بخش کشاورزی به نقطه مطلوب برسد تا تولیدکننده، مصرف کننده و صادرکننده مشکلی نداشته باشند.

بیشتر بخوانید : تعرفه صادرات پیاز افزایش یافت

او درباره مالیات بر ارزش افزوده محصولات کشاورزی گفت: مالیات بر ارزش افزوده در بخش کشاورزی پذیرفته نیست، زیرا بخش کشاورزی موجود زنده است که با توجه به موقعیت زمانی و مکانی باید تولیدات صورت گیرد.

عسگری گفت: قوانین دست و پاگیر را نمی پذیریم و برنامه ریزی‌ های لازم صورت گرفته که صادر کننده و وارد کننده بتوانند با خیال راحت به فعالیت خود ادامه دهند. همچنین نظارت جدی بر صادرات و واردات برای ما اهمیت دارد زیرا اگر بر حوزه واردات و صادرات نظارت کنیم جواب خواهیم گرفت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید