کاهش واحد‌های تعطیل با کمک شرکت‌های بزرگ صنعتی

0
صنعت، تولید، کارخانه
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت:با کمک شرکت‌های بزرگ کشور شاهد افزایش اجرای طرح‌های تولیدی در شهرک‌های صنعتی همچنین کاهش واحد‌های تعطیل و راکد هستیم.

به گزارش نبض صنعت، علی رسولیان در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با تاکید بر اینکه صنایع فولادی کشور نیازمند توسعه فناوری هستند، به مشکلات تامین انرژی در سطح جهان اشاره کرد و افزود: در این راستا باید فناوری‌ها بهبود یافته و ارتقای سطح بهره‌وری شرکت‌ها را شاهد باشیم و از کمک شرکت‌های دانش‌بنیان بهره‌مند شویم.

وی گفت: فعالیت و توسعه بنگاه‌های بزرگ نیازمند توسعه فناوری، فناوری‌های جدید و همراهی و پیروی از دانش روز جهان است.

۴۰ شهرک فناوری جدید ایجاد می‌شود

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین به احداث ۶ شهرک فناوری در سطح کشور اشاره کرد و گفت: مجوز ایجاد ۴۰ شهرک فناوری جدید نیز دریافت شده که توفیق آن‌ها جز با همراهی شرکت‌های بزرگ با ایجاد مراکز تحقیق و توسعه، احداث آزمایشگاه‌ها و … امکانپذیر نیست.

رسولیان تاکید کرد: ترجیح سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز ایجاد و احداث شهرک‌های فناوری در شهر‌های بزرگ است که تاکنون ۱۸ مورد از آن‌ها مکان‌یابی شده است.

۲۵ فن‌بازار در کشور تشکیل شد

وی، همچنین از تشکیل ۲۵ فن‌بازار در کشور با تولی گری سازمان صنایع کوچک و همراهی معاونت علمی فناوری ریاست‌جمهوری خبر داد و افزود: تاکنون یک‌هزار و ۸۴۳ نیاز فناورانه در زمینه‌های قطعات، محصولات و … از سوی این فن‌بازار‌ها شناسایی شده است.

معاون وزیر صمت همچنین از برآورده شدن ۴۸۱ نیاز با کمک و همراهی بنگاه‌های بزرگ خبر داد.

بیشتر بخوانید : بهره برداری از ۱۴۰۰ واحد تولیدی جدید در شهرک های صنعتی

وی افزود: تاکنون یک‌هزار و ۶۰۰ کارگاه در شهرک‌های صنعتی سراسر کشور ایجاد شده که به شرکت‌های دانش‌بنیان کوچک اختصاص یافته‌اند و با کمک و حمایت بنگاه‌های بزرگ می‌توانند به رشد و توسعه خوبی برسند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید