بومی سازی ۹۵ درصدی صنعت چرم

0
مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت گفت: طی سال‌های اخیر در صنعت کیف و کفش و چرم توانسته ایم عمق ساخت داخل را به بیش از ۹۵ درصد افزایش دهیم.

به گزارش نبض صنعت، محسن گرجی با اشاره به اهمیت نمایشگاه امپکس که این روز‌ها در محل نمایشگاه‌های بین المللی تهران در حال برگزاری است، افزود: این نمایشگاه به همت ۶ اتحادیه و انجمن مرتبط با این صنعت هر ساله برگزار می‌شود و فعالان همه زنجیره‌ی صنعت چرم مثل تامین کنندگان مواد اولیه، زیره، چرم طبیعی و چرم مصنوعی، تولیدکنندگان محصول نهایی و ماشین آلات مرتبط با صنعت چرم، در نمایشگاه امپکس حضور دارند.

مدیرکل دفتر صنایع منسوجات و پوشاک وزارت صمت با اشاره به اشتغال ۴۵ هزار نفری در صنعت کیف و کفش و چرم، گفت: حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی و صنعتی در صنعت کفش داریم که از این تعداد ۲۵۰ واحد صنعتی هستند و بعضا تا ۴۰۰ نفر اشتغال زایی دارند. در صنعت چرم که صنعت بالادست کیف و کفش است هم حدود ۱۳ هزار نفر مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید : ارائه نقشه راه برای فعالان صنعت چرم

گرجی با اشاره به پیشرفت قابل توجه فعالان بخش ماشین آلات صنعت چرم، گفت: تولیدکنندگان تجهیزات و ماشین آلات این صنعت علاوه بر تامین نیاز صنایع داخلی، بازار‌های صادراتی را هدف قرار دادند و ماشین آلات ساخت داخل را به کشور‌های دیگر صادر می‌کنند. در واقع این صنعت توانسته اکثر نیاز‌های خود را تامین کند و حتی برخی از مواد اولیه اساسی مورد نیاز صنعت کفش هم، مثل “پی یو” (مواد مورد نیاز زیره کفش) را صنعتی کرده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید