عرضه خودرو در بورس به شفاف‌سازی بازار کمک می کند

0
عرضه خودرو در بورس
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: با گام‌هایی که در عرضه خودرو در بورس کالا برداشته شده است، شفاف‌سازی در بازار خودرو را شاهد خواهیم بود.

به گزارش نبض صنعت، علی‌اکبر کریمی در آیین معرفی و آغاز تولید انبوه موتور جدید گروه صنعتی ایران خودرو و پلتفرم بومی برق و الکترونیک افزود: عرضه خودرو در بورس کالا به حذف تقاضای سفته‌بازی و واقعی‌تر شدن قیمت‌ها کمک خواهد کرد.

وی تاکید کرد: معتقدیم قیمت‌هایی که در آن خودروساز مجبور به تولید با زیان باشد منصفانه، منطقی و قابل تداوم نیست و هیچ تولیدکننده نمی‌توانند آن را تحمل کند.

کریمی بر لزوم همکاری مجموعه صنعت خودرو تاکید کرد و گفت: انجام فعالیت‌های مشترک می‌تواند هزینه‌های ایران خودرو و سایپا را پایین آورده و به اقتصادی‌تر شدن فعالیت‌های آنها کمک کند.

وی بیان داشت: صنعت خودرو به طور قطع جز افتخارات کشور است و ما نیز باید از ۵۵۰ هزار اشتغال موجود در این صنعت و صنایع وابسته به آن حراست کنیم.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس خاطرنشان کرد: در کشور سالیانه دست‌کم به یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو نیاز داریم و علاوه بر آن با توجه به فرسودگی ناوگان حمل و نقل، همه ساله به چند صد هزار خودرو برای خروج خودروهای فرسوده نیازمندیم.

وی ادامه داد: صنعت خودرو کشور در سال‌های گذشته به دلیل تحریم‌ها و همچنین شوک کرونا با کاهش تولیدات مواجه شد، اما سال گذشته و امسال رشد خوبی را در تولید ثبت کرد.

کریمی اضافه کرد: هیچگاه این حجم از داخلی سازی را در تولیدات شاهد نبودیم و سرعت ورود خودروهای جدید به بازار که طی امسال و سال آینده ۱۲ خودروی جدید معرفی خواهد شد، نشان‌دهنده تلاش گسترده در این صنعت است.

وی تاکید کرد: ایران خودرو و سایپا به عنوان بنگاه‌های اقتصادی که سهامداران زیادی دارند باید از سود متعارف برخوردار باشند و تلاش ما در مجلس نیز کاهش میزان مالیات تولید بوده است، به‌طوری که در بودجه امسال برای نخستین‌بار نرخ مالیات واحدهای تولیدی از ۲۵ درصد به ۲۰ درصد کاهش یافت و کاهش مجدد هفت درصدی مالیات آنها برای سال آینده پیشنهاد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید