قیمت برنج بالا رفت/روغن هم گران می شود

0
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران از افزایش ۱۵ درصدی قیمت برنج ایرانی و خارجی و حبوبات خبر داد و گفت: نوسانات ارزی موجب افزایش قیمت ها شد و روغن نیز ۷ تا ۸ درصد گران خواهد شد.

به گزارش نبض صنعت، رضا کنگری از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی برنج ایرانی و خارجی نسبت به ماه گذشته خبر داد و گفت: قیمت عمده بنکداری یک نوع برنج هندی که معمولا بیشتر در بازار خرید و فروش می شود کیلویی ۴۱ هزار تومان شده است در حالی که ماه قبل حدود ۳۲ هزار تومان بود.

وی ادامه داد: قیمت عمده برنج پاکستانی که بیشتر خرید و فروش می شود ماه گذشته ۴۳ هزار تومان در هر کیلو بود اما الان ۴۹ هزار تومان بین بنکداران خرید و فروش می شود. این برنج ها با افزایش ۳ تا ۴ هزار تومانی به ازای هر کیلوگرم، به دست مصرف کننده می رسد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در خصوص قیمت برنج هاشمی هم افزود: برنج هاشمی دو نوع است: قیمت بنکداری برنج هاشمی مازندران ۱۰۵ هزار تومان در هر کیلوگرم است که ۱۱۰ هزار تومان به مصرف کننده فروخته می شود. برنج هاشمی گیلان ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان به ازای هر کیلوست که ۵ هزار تومان بالاتر از این قیمت به دست مصرف کننده می رسد.

وی در ادامه از افزایش ۱۵ درصدی حبوبات نیز خبر داد و این افزایش قیمت ها را ناشی از به نوسانات ارزی دانست و عنوان کرد: علت اینکه گرانی ها در بازار بنکداری بیش از ۱۵ درصد اتفاق نیوفتاده این است که عرضه به اندازه کافی در بازار صورت گرفته است و اکنون بازار عرضه و تقاضا در تعادل است. البته رکود حاکم بر بازار هم موجب شده تا افزایش قیمت سرسام آوری نداشته باشیم.

کنگری در خصوص افزایش قیمت روغن به نسبت ماه گذشته گفت: خوشبختانه افزایشی قیمت نداشتیم اما زمزمه های افزایش قیمت ۷ تا ۸ درصدی در آینده نزدیک به گوش می رسد.

رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی در خصوص افزایش قیمت قند و شکر نیز اظهار کرد: در خصوص این اقلام نیز نسبت به ماه گذشته افزایش قیمتی نداشتیم.

بیشتر بخوانید : بهانه‌های دلاری در بازار مواد غذایی

کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، حبوبات و قند و شکر به وفور در بازار موجود است و از طرفی عدم توان خرید مردم و رکود حاکم بر بازار موجب شده تا ما مشکل کمبود کالا در بازار نداشته باشیم که دولت بخواهد ورود پیدا کند.

کنگری با بیان این موضوع ادامه داد: از آنجا که هیچ کمبود کالایی در بازار نداریم لذا دولت برنامه خاصی برای تنظیم بازار در اسفند و بازار شب عید نخواهد داشت. اگر نوسانات ارزی جدیدی در بازار رخ ندهد افزایش قیمت جدیدی تا عید در بازار بنکداری نخواهیم داشت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید