استقبال از ایجاد شهرک‌های صنعتی خصوصی

0
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: رویکرد این سازمان خصوصی شدن شهرک‌های صنعتی در کشور است و از فعالان اقتصادی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی غیردولتی حمایت می‌کند.

به گزارش نبض صنعت، علی رسولیان افزود: سازمان صنایع کوچک از واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی سودی عایدش نمی‌شود و کل اعتبارات این سازمان صرف توسعه زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی شده و کمتر از ۱۵ درصد صرف هزینه‌های جاری آن می‌شود لذا به طور قطع توسعه شهرک‌های غیردولتی یا خصوصی را مدنظر دارد.

وی ادامه داد: آماده سازی هر متر مربع زمین صنعتی به طور متوسط ۸۰۰ هزار تومان هزینه دارد از این رو در مجموع ایجاد شهرک‌های صنعتی دولتی هزینه‌های بالایی دربرداشته و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از خصوصی کردن شهرک‌های صنعتی تخصصی استقبال می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت که در مشهد صحبت می کرد، گفت: صنایع و صنوف تولیدی حوزه پوشاک مشهد می‌توانند در قالب یک زنجیره تولید در زمینی در نزدیکی این شهر یک شهرک صنعتی خصوصی ایجاد کرده و برای تولید و فروش محصولات خود اقدام کنند، تقویت بخش فروش پوشاک در این شهرک مزیت گردشگری نیز خواهد داشت و در آینده به بازار بزرگ پوشاک تبدیل خواهد شد.

رسولیان افزود: این سازمان در چارچوب وظایف و اختیارات خود می‌تواند زیرساخت‌های لازم را برای شهرک صنعتی پوشاک مشهد ایجاد و بستر لازم را برای ایجاد مراکز تحقیق و توسعه فراهم کند و استادانی را در حوزه صنعت پوشاک برای ارایه آموزش‌های لازم به منظور ارتقای کیفیت تولید به صنعتگران این بخش اختصاص دهد.

بیشتر بخوانید : بهره برداری از ۱۴۰۰ واحد تولیدی جدید در شهرک های صنعتی

تاکنون بیش از ۹۰۰ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور به بهره‌برداری رسیده است و نزدیک به یک میلیون نفر در بیش از ۴۹ هزار واحد صنعتی مستقر در آن‌ها مشغول به کار هستند که این رقم ۴۸ درصد کل صنایع ایران را شامل می‌شود و بیش از ۱۰ درصد این واحد‌ها نیز صنایع با فناوری پیشرفته (Hi-Tech) هستند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید