تشکیل سازمان بازرگانی به تأیید دولت رسید

0
سخنگوی دولت گفت: کلیات تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار به تصویب دولت رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری نبض صنعت، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کلیات تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار به تصویب دولت رسید. این سازمان فرابخشی و زیرمجموعه نهاد ریاست‌جمهوری خواهد بود.

وی ادامه داد: بخش‌های مرتبط با تنظیم بازار و بازرگانی از وزارتخانه‌های صمت و جهاد کشاورزی و سایر نهادهای دیگر به این سازمان منتقل خواهد شد.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: جزئیات این لایحه در هماهنگی با نهادها و وزارتخانه‌ها آماده و پس از آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

در سال ۱۳۹۴ با اینکه تنها حدود چهار سال از ادغام وزارت بازرگانی با صنایع و معادن می‌گذشت، اما دوباره بحث تفکیک آن بر سر زبان‌ها افتاد.

طی هفت سال اخیر نیز گاه و بی‌گاه این اتفاق به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شد. در نهایت در آبان‌ماه سال جاری محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس، از منتفی شدن تفکیک این وزارت‌خانه در صحن علنی مجلس خبر داد و اعلام کرد: مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون صنایع، موضوع تفکیک را بررسی کردند و جمع بندی تخصصی به تفکیک وزارت صمت به دو وزارت خانه نرسیده است.

به‌رغم این اتفاق اما سخنگوی دولت درباره جدایی وزارت بازرگانی از صنایع و معادن گفته بود: مجلس طرحی با موضوع تشکیل وزارت بازرگانی در دستور کار داشت که دولت هم موافقت کرد، اما به سرانجام نرسید. لایحه‌ای در دولت به منظور ایجاد سازمان بازرگانی به تصویب رساندیم. این لایحه نهایی شده و با قید فوریت تقدیم مجلس خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید