پتانسیل صادرات یک میلیون تن مرغ وجود دارد

0
قیمت مرغ
مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: با توجه به مازاد عرضه، رفع تعهدات ارزی باید حذف شود تا صادرکننده بتواند به صادرات ادامه دهد.

به گزارش نبض صنعت، حبیب اسداله نژاد گفت: هم اکنون قیمت هرکیلو مرغ زنده ۳۲ تا ۳۵ هزارتومان است که کماکان کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود.

به گفته وی، گرچه بارها در جلسات به معاونت امور دام اعلام کردیم که میزان جوجه ریزی باید کمتر از ۱۲۰ میلیون قطعه باشد، اما واقعیت امر آن است که میزان جوجه ریزی بیش از ۱۲۰ میلیون قطعه خواهد بود که مازاد تولید ابتدا به تولیدکنندگان جوجه و سپس مرغداران گوشتی آسیب می زند.

اسداله نژاد ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که قیمت مرغ تا پایان سال کماکان کمتر از نرخ مصوب خواهد بود، اما چنانچه ایرادی که نسبت به جمع آوری خرید مرغ مازاد گرفته شده، بررسی کارشناسی شود، قیمت مرغ به نرخ واقعی خود می رسد.

بیشتر بخوانید: هر کیلو تخم مرغ ۲۰ درصد کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین وضعیت صادرات مرغ گفت: با توجه به آنکه ترکیه برای عراق و افغانستان، مرغ منجمد صادر می‌کند؛ بنابراین برای رقابت با رقبا، الزام تعهدات ارزی باید برداشته باشد تا صادرکننده بتواند صادرات انجام دهد.

وی گفت: علی رغم آنکه پتانسیل صادرات بالای یک‌میلیون تن مرغ وجود دارد، اما هم اکنون امکان صادرات بیش از ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزارتن وجود ندارد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید