شناسایی ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در بخش معدن

0
مجری طرح زیست بوم نوآوری از شناسایی حدود ۴۰۰ شرکت دانش بنیان در بخش معدن خبر داد و گفت: تعداد زیادی از این شرکت‌ها در مراحل اولیه ثبت هستند.

به گزارش نبض صنعت، مجید وفایی فرد افزود: ما در طرح زیست بوم نوآوری ایمیدرو حدود ۱۵۰ شرکت‌ را که فعالیت‌های بیشتری داشتند، شناسایی کردیم که این شرکت‌های دانش بنیان وارد مرحله بهره برداری شدند.

وی درباره صدور مجوز برای این شرکت‌ها گفت: شرکت‌های دانش بنیان از ما مجوز نمی‌گیرند، مرجع شناسایی و تشخیص محصول دانش بنیان، معاونت علمی ریاست جمهوری است و امسال حدود ۵ رویداد در حوزه‌های مختلف معدن از جمله در بخش فولاد، ماشین آلات معدنی و صنعت نسل چهار و فرآوری مواد معدنی، به صورت تخصصی برگزار کردیم.

وفایی فرد افزود: با توجه به اینکه امسال، سال دانش بنیان است برای جذب دانش بنیان‌ها برنامه‌هایی در دستور کار داریم و فراخوان آن به زودی اعلام خواهد شد.

وی گفت: جشنواره ایده‌های ارزش آفرین در بخش معدن و صنایع معدنی به صورت کلی در ۱۰ محور تخصصی حوزه معدن برگزار خواهد شد و با اعلام فراخوان، تابستان سال آینده این رویداد سراسری را برگزار خواهیم کرد که هدف ما جلب و جذب شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کار‌های نوپاست.

بیشتر بخوانید : سهم ۶درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش معدن ناچیز است

مجری طرح زیست بوم نوآوری ادامه داد: در این جشنواره بیشتر گروه‌ها و ایده‌ها را هدف قرار داده ایم و حتی اگر چند نفر با هم ایده‌ای را در بخش معدن داشته باشند که فکر می‌کنند به بهبود این بخش کمک می‌کند، آنها را پذیرش می‌کنیم که این ایده‌ها بررسی می‌شود و در بخش مشاوره‌های تخصصی، فنی و کسب وکار به آنها کمک خواهیم کرد و اگر نیاز به توسعه محصول و آزمایشگاه داشته باشند ما در سازمان توسعه الگوی همکاری بین اجزاء سازمان توسعه و نوسازی تدوین کردیم که در زیرمجموعه سازمان توسعه بتوانند با هم این فرآیند ایده را تا اتصال به بازار و تجاری سازی دنبال کنند.

وفایی فرد درباره حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیز گفت: این شرکت‌ها چارچوب خودشان را دارند و قانون جهش دانش بنیان که اواسط امسال ابلاغ شد، قانون مترقی و خوبی است و اجرایی شدن آن تحول خوبی در کشور خواهد داشت.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید