تخصیص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو

0
سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۲ از تخصیص سهمیه بنزین به خانوارهای فاقد خودرو خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، رحیم زارع در تشریح مصوبات نهایی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1402 گفت: کمیسیون تصویب کرد تا به منظور برقراری عدالت در بهره مندی از یارانه بنزین، خانوارهای فاقد خودرو به ازای هر عضو خانواده، ماهانه ۱۵ لیتر بنزین سهمیه بنزین دریافت کنند؛ این حکم باید از خرداد ۱۴۰۲ عملیاتی شود البته قیمت بنزین در سال آینده افزایش پیدا نمی‌کند.

وی تاکید کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق و در اجرای قانون «حمایت از خانواده» تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج هایی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱/۱ /۱۳۹۸ است یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال و با دوره بازپرداخت ۱۰ ساله است. همچنین تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای زوج های زیر ۲۵ سال و زوج های زیر ۲۳ سال ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال است.

زارع ادامه داد: همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال آتی، برای فرزندانی که از سال ۱۴۰۰ به دنیا آمدند تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ازای فرزند اول ۳۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند دوم ۶۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند سوم ۹۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند چهارم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال و به ازای فرزند پنجم و به بعد یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است.همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۶ در زمینه تسهیلات قرض الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن برای خانواده های فاقد مسکن که از ابتدای سال 1401 بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر می‌شوند به میزان ۲ میلیارد ریال است.

زارع تاکید کرد: همچنین بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق در تبصره ۱۶ ، در زمینه تامین جهیزیه کالای ایرانی، مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال از منابع صدر در این تبصره با معرفی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و کمیته امداد امام خمینی (ره) برای تامین جهیزیه کالای ایرانی و لوازم منزل زوج‌هایی که از تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری استفاده نکردند به نهادهای مزبور اختصاص می یابد.

وی ادامه داد: در راستای رفع دغدغه کشاورزان و در اجرای بند خ ماده ۳۳ قانون برنامه ششم توسعه کمیسیون تلفیق مصوب کرد کشاورزانی که بر اثر خشکسالی، سیل و سایر حوادث آسیب دیده اند، تا ٣ سال وام آنها امهال شود، بار مالی ناشی از اجرای این موضوع در سال ۱۴۰۰ ، ۲ هزار میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۲ سه هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده که پرداخت آن بر عهده سازمان برنامه بودجه است.

سخنکوی کمیسیون تلفیق ‌لایحه بودجه ١۴٠٢ ادامه داد: کمیسیون تلفیق میزان منابع هدفمندی یارانه ها را طبق همان پیشنهاد دولت در لایحه بودجه یعنی ۶۵٩ هزار میلیارد تومان تصویب کرد.

زارع ادامه داد: همچنین در جریان بررسی تبصره 14 لایحه بودجه، کمیسیون موضوع افزایش نرخ خوراک پتروشیمی را حذف کرد و تعیین نرخ خوراک پتروشیمی را به دولت واگذار شد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق همچنین گفت: همچنین کمیسیون مصوب کرد بانک ها باید بر اساس سهمیه تعیین شده بانک مرکزی وام هایی را در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن پرداخت کنند که در صورت پرداخت نشدن مشمول ٢٠ درصد جریمه مالیاتی شده و این میزان به حساب صندوق ملی مسکن برای حمایت از بخش مسکن واریز می شود.

گفتنی است مصوبات کمیسیون تلفیق برای تبدیل به قانون، باید در صحن علنی مجلس تصویب و به تایید شورای نگهبان برسد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید