ایران در رتبه دوم رشد تولید فولاد جهان

0
فولاد
­عضو هیئت مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران گفت: ایران بعد از مالزی، بیشترین رشد تولید فولاد را در سال ۲۰۲۲ داشته است.

به گزارش نبض صنعت، محمد صادق چیت ساز با اشاره به آخرین وضعیت تولید فولاد در جهان، افزود: ایران، هند، اندونزی، مالزی، عربستان، بلژیک، پاکستان، آرژانتین، الجزایر و امارات کشور‌هایی هستند که تولید فولاد آن‌ها در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ رشد داشته است که بیشترین رشد تولید در این سال با ۱۰.۹ درصد به پاکستان اختصاص یافته و پس از آن مالزی و ایران قرار دارند.

وی ادامه داد: تولید فولاد کره جنوبی ۶.۵ درصد، آلمان ۸.۴ درصد، ترکیه ۱۲.۹ درصد، ایتالیا, ۱۱.۶ درصد، مکزیک و فرانسه ۱۳.۱ درصد، انگلیس ۱۵.۶ درصد کاهش یافته ضمن اینکه میزان تولید فولاد در ۱۰ ماهه امسال نیز ۲۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بوده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه صنفی آهن و فولاد تهران در خصوص صادرات فولاد‏‏, نیز گفت: مجموع صادرات فولاد در سال جاری, ۸ میلیون و ۴۳۳ هزار تن بوده که خبر از کاهش یک درصدی صادرات فولاد میانی می‌دهد؛ صادرات آهن اسفنجی امسال به ۷۴۴ هزار تن رسید؛ از ابتدای امسال تاکنون صادرات فولاد میانی ۵ میلیون و ۷۴۸ هزار تن بوده است.

چیت ساز افزود: در کل امسال، صادرات فولاد ۲ میلیون و ۶۸۵ هزار تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید