سهم ایران در بازار جهانی گوهرسنگ افزایش می یابد

0
رئیس هیئت عامل ایمیدرو بر ضرورت روان سازی و تسهیل گری برای توسعه صنعت گوهرسنگ توسط بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: ایمیدرو، مشارکت با بخش خصوصی و بسترسازی برای پیشبرد اهداف سند توسعه این صنعت را در شمار برنامه‌ها قرار داده است.

به گزارش نبض صنعت، وجیه الله جعفری در جلسه شورای راهبری توسعه صنعت گوهرسنگ که با حضور نمایندگان سازمان و دستگاه‌های ذیربط برگزار شد، افزود: ایمیدرو هماهنگ کننده و به دنبال بسترسازی برای توسعه این صنعت است.

وی ادامه داد: توسعه صنعت گوهرسنگ می‌تواند زمینه ارزآوری و اشتغالزایی فراگیر را برای کشور فراهم کند.

جعفری گفت: هماهنگی و همگرایی سازمان‌های متولی (دولتی و خصوصی) برای پیشبرد اهداف سند توسعه صنعت گوهرسنگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان این که بخش خصوصی محور اجرای برنامه‌ها قرار بگیرد، افزود: وظایف و نظرات کارشناسی شده دستگاه‌ها و سازمان‌های ذیربط در سند توسعه صنعت گوهرسنگ لحاظ خواهد شد تا فرآیند‌های هر مجموعه‌ای به تناسب وظایف و اختیارات عملیاتی شود.

جعفری ادامه داد: آموزش؛ موضوعی راهبردی در این صنعت است و ایمیدرو آمادگی دارد تا در این زمینه حمایت لازم را داشته باشد.

در ادامه این نشست مجری طرح سند گوهرسنگ با اشاره به اهداف تعیین شده در سند توسعه این صنعت، گفت: با حمایت و راهبری ایمیدرو به دنبال افزایش سهم ایران در تجارت جهانی گوهرسنگ هستیم.

بیشتر بخوانید : سهم ایران از بازار جهانی گوهرسنگ افزایش می‌یابد

ابومحمد هاشمی افزود: در این زمینه هدف افزایش سهم ایران در بازار جهانی (یک درصد تا پایان سال 1405 و دو درصد تا پایان سال 1410) هدف گذاری شده است.

وی توسعه مراکز آموزشی تخصصی گوهرسنگ به ویژه در مناطق دارای ظرفیت را از برنامه‌های طرح توسعه صنعت گوهرسنگ کشور دانست.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید