پرونده تعزیراتی برای فولادی‌ها

0
معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت تامین زیرساخت‌های صنعت فولاد، گفت: موضوع انرژی کل زنجیره فولاد را تحت تاثیر قرار داده و به تبع آن بخش ورق نیز از این موضوع متاثر شده است.

به گزارش نبض صنعت، رضا محتشمی‌پور با بیان اینکه در کشور با ناترازی گاز مواجه هستیم، اظهار کرد: صنعت فولاد جزو صنایعی است که به شدت از وضعیت انرژی متاثر شده است البته در دو سال آینده با توجه به ظرفیت جدیدی که در حوزه ورق در کشور در حال احداث است از نظر تولید به سطح متعادلی خواهیم رسید.

وی در خصوص استفاده از ال سی در معاملات بورس گفت: وقتی ال سی وارد معاملات بورس می شود رقابت به شدت افزایش می یابد در این زمینه به منظور بررسی و تدوین تمام زوایای موضوع ال سی جلساتی برگزار خواهد شد که البته دغدغه‌ها و مسائل مطرح شده از سوی فعالان حوزه فولاد آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسات مطرح می‌شود.

محتشمی‌پور از افزایش شدید حجم ثبت سفارش در کشور بعد از فاصله شدیدی که بین ارز نیمایی و ارز بازار آزاد اتفاق افتاد خبر داد و گفت: ثبت سفارش ماهانه در یکی از دفاتر تخصصی ما نسبت به یک سال گذشته بیش از ۱۰ برابر شده که در این زمینه نیز تصمیماتی اتخاذ شده است.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: نگرانی شرکت ها از نوسان نرخ ارز منطقی است چرا که این موضوع صف تخصیص را طولانی کرده است.

وی با بیان اینکه به سمتی حرکت می کنیم که پرونده تعزیراتی جدیدی باز نشود، گفت: در صورت وجود پرونده تعزیراتی، این مسایل را پیگیری می کنیم.

معاون امور معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که ایمیدرو امسال بودجه خاصی برای توسعه بخش اکتشاف تصویب کرده است، تاکید کرد: امسال بخش زیادی از پهنه هایی که در اختیار ایمیدرو بوده آزادسازی شده و حجم پهنه ها بسیار کاهش یافته است و این کار تداوم خواهد یافت.

وی تصریح‌کرد: صدور مجوز واردات ماشین آلات بخش معدن از ۸۵۰ مورد در سال گذشته به دو هزار دستگاه ماشین‌آلات معدنی در سال‌جاری افزایش یافته است که در این زمینه به منظور رفع تمام موانع واردات ماشین آلات معدنی تلاش می کنیم.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید