واحد‌های مسکونی لوکس از مالیات معاف شدند

0
با موافقت نمایندگان واحد‌های مسکونی بالای ۲۰ میلیارد از پرداخت مالیات در سال آینده معاف شدند.

به گزارش نبض صنعت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه)، و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در حین بررسی بند «ذ» تبصره ۶ لایحه که به اخذ مالیات از واحد‌های مسکونی و باغ ویلا‌های بالای ۲۰ میلیارد باز می‌گشت با پیشنهاد محمدمهدی مفتح مبنی بر حذف واحد‌های مسکونی موافقت کردند.

با موافقت نمایندگان با این پیشنهاد، عملا واحد‌های مسکونی بالای ۲۰ میلیارد از پرداخت مالیات در سال آینده معاف شدند.

در ادامه محمد باقر قالیباف تصریح کرد: با حذف واحد‌های مسکونی از این بند عملا ابهاماتی ایجاد شده است چرا که اکنون ویلا‌های غیرمجاز مالیات نمی‌دهند و ما در اینجا با اخذ مالیات برای باغ ویلا‌های مجاز عملا آن‌ها را جریمه می‌کنیم از سوی دیگر در این مصوبه ذکر شده که در شهر‌های بالای یکصد هزار نفر که اکثر باغ ویلا‌ها در شهر‌های کوچک هستند. این بند را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم تا ابهامات آن مرتفع شود.

بیشتر بخوانید : نرخ مالیات خانه و خودروهای لوکس اعلام شد

براساس جزء یک بند «ذ» تبصره ۶ که به کمیسیون ارجاع شد واحد‌های مسکونی و باغ ویلا‌های مجاز با احتساب عرصه و اعیان و زمین‌های فاقد اعیانی دارای کاربری مسکونی – اداری و تجاری در محدوده شهر‌های بالای یکصد هزار نفر جمعیت که ارز روز آن‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال می‌باشد مازاد بر این مبلغ مشمول مالیات به میزان دو در ۱۰۰۰ می‌باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید