بازار برنج ایرانی در رکود کامل است

0
برنج
برنج
رئیس اتحادیه برنج‌فروشان بابل اظهار داشت: در حال حاضر بازار برنج ایرانی در رکود کامل است و خرید و فروش نمی‌شود.

به گزارش نبض صنعت، حسن تقی‌زاده در باره وضعیت بازار برنج اظهار داشت: در حال حاضر بازار برنج ایرانی در رکود کامل است و خرید و فروش نمی‌شود.

وی با اشاره به قیمت برنج‌های سنتی افزود: قیمت برنج طارم و هاشمی در منطقه حدود کیلویی 80 هزار تومان است و با بسته‌بندی با نرخ 90 هزار تومان به فروشگاه‌ها تحویل داده می‌شود.

رئیس اتحادیه برنج‌فروشان بابل با اشاره به قیمت برنج‌های پرمحصول گفت: قیمت هر کیلو برنج فجر 60 هزار تومان، شیرودی 40 هزار تومان، ندا 36 هزار تومان است که بابت هزینه بسته‌بندی در هر کیلو 10 تومان افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به افزایش تقاضا برای برنج خارجی تصریح کرد: برنج درجه یک پاکستانی سوپرکرنل با نرخ 56 هزار تومان، برنج با برند 386، 35 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.

تقی‌زاده با انتقاد از نحوه مدیریت بازار برنج خارجی و ایرانی بیان داشت: قیمت برنج سوپرکرنل تا سال گذشته زیر قیمت برنج شیرودی بود اما در حال حاضر 15 هزار تومان در هر کیلو افزایش یافته است.

وی گفت: در حال حاضر برنج سنتی در فروشگاه با نرخ 120 هزار تومان به فروش می‌رسد، در صورتی که کشاورز همین برنج را 80 هزار تومان می‌فروشد، زیرا مافیا باعث افزایش قیمت برای مصرف‌کننده می‌شود، در نتیجه با توجه به قیمت سنگین برنج ایرانی در فروشگاه‌ها مردم به سمت برنج خارجی معطوف می‌شوند.

بیشتر بخوانید : قیمت برنج ایرانی به ۱۵۰ هزار تومان رسید

رئیس اتحادیه برنج‌فروشان بابل تاکید کرد: عموم فروشگاه‌های زنجیره‌ای که برنج ایرانی می‌فروشند در واقع سودشان در واردات برنج خارجی است و برنجی ایرانی را تنها برای سرپوش گذاشتن به این واردات انبوه عرضه می‌کنند.

وی با بیان اینکه افزایش دلار و موضوع قیمت باعث شده مردم به سمت برنج خارجی تمایل داشته باشند، گفت: واردات نباید محدود شود بلکه باید مدیریت شود، طی چندین سال اوایل مرداد ورود خارجی ممنوع می‌شد اما امسال این کار را نکردند. البته مدتی کمبود مصنوعی ایجاد کردند.

تقی‌زاده خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر حدود یک میلیون و 300 هزار تن کمبود داریم اما واردات بیش از این میزان انجام و با این اقدام یعنی واردات بیش از نیاز به کشور؛ تنش ایجاد می‌شود.
انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید