پیش‌بینی قیمت مسکن در سال ۱۴۰۲

0
در حال حاضر مالک ملکش را می‌فروشد و ساعتی بعد ضرر می‌کند و نمی‌تواند ملکی را جایگزین کند چراکه فایل مورد نظرش را نمی‌تواند به همان سرعتی که قیمت‌ها بالا می‌رود پیدا کند. هر سال که می‌گذرد قیمت ملک به صورت تصاعدی است و تورم افزایش یافته؛ سال جاری، شاهد حدودا پنج بار افزایش قیمت در حوزه مسکن بودیم.

به گزارش نبض صنعت، بنابر پیش‌بینی کارشناسان مسکن از وضعیت بازار پس از ورود به سال جدید، تعداد معاملات مسکن همچنان کاهشی و روند قیمت‌ها افزایشی خواهد بود؛ البته این افزایش قیمت دلبخواهی و توسط مالکان و بر حسب نیاز مالی آن‌ها صورت می‌گیرد.

پیش‌بینی برخی مشاوران مسکن درباره وضعیت بازار ملک پس از آغاز سال جدید را جویا شده‌ایم. بر اساس آنچه که در ماه گذشته (بهمن) شاهد بودیم، به امید صعودی‌تر شدن روند قیمت مسکن اغلب فروشندگان به طور موقت از فروش ملک خود منصرف شده اند.

به گفته یک کارشناس امور ملکی در محله زعفرانیه، مالک‌ها با تصور اینکه بازار مسکن پس از سال جدید، حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت خواهد داشت از فروش ملک خود خودداری می‌کنند و بنابراین با توجه به نوسان زیاد نرخ دلار، مالکان بر اساس پیش‌بینی خود از افزایش قیمت این ارز، از فروش ملک خود منصرف شده‌اند.

یک مشاور املاک در محله فردوسی می‌گوید: نظارتی بر قیمت‌گذاری ملک وجود ندارد، هر سال که می‌گذرد قیمت ملک به صورت تصاعدی است و تورم افزایش یافته؛ سال جاری، شاهد حدودا پنج بار افزایش قیمت در حوزه مسکن بودیم.

وی پیش بینی می‌کند، قیمت مسکن همچنان روند صعودی فعلی‌اش را در سال آینده هم طی کند.

بنابر پیش‌بینی کارشناسان مسکن، تعداد معاملات مسکن همچنان کاهشی و روند قیمت‌ها افزایشی خواهد بود؛ البته این افزایش قیمت دلبخواهی و توسط مالکان و بر حسب نیاز مالی آن‌ها صورت می‌گیرد.

قبل از این وضعیت، فردی ملکی ۵۰ متری را خریداری می‌کرد و بعد از دو سال، با افزایش بودجه خود می‌توانست خانه‌ای ۷۰ متری خریداری کند چراکه در طول سال تغییر قیمتی نداشتیم این فرد با فروش ملک خود در ابتدای سال و پس از چندماه می‌توانست خانه‌ای بهتر خریداری کند.

اما در حال حاضر مالک ملکش را می‌فروشد و ساعتی بعد ضرر می‌کند و نمی‌تواند ملکی را جایگزین کند چراکه فایل مورد نظرش را نمی‌تواند به همان سرعتی که قیمت‌ها بالا می‌رود پیدا کند. یک خانه در محله نیاوران، با متراژ ۱۳۸ مترمربع و ۶ سال عمر بنا، ۲۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است. واحدی ۲۱۰ متری و نوساز در محله میرداماد، ۳۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد. در محله انقلاب، یک واحد ۱۰۰ مترمربعی و با عمر بنای ۷ سال، ۶ میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید