افزایش۱۱۰ درصدی تولید ماشین‌آلات صنعتی و معدنی

0
معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت از افزایش حدود ۱۱۰ درصدی تولید ماشین‌آلات خبر داد و گفت: تولیدات در این صنعت از ابتدای امسال تا کنون به ۲ هزار و ۵۶۰ دستگاه رسیده است.

به گزارش نبض صنعت، سیدمحمد موسوی بیان داشت: از آنجا که معاونت صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات به همه حوزه‌ها و صنایع، خدمات ارائه می‌کند، در نخستین اقدام با برگزاری جلسات مختلف با فعالان حوزه معدن نیازمندی‌ها و کمبود‌های این صنعت احصا شد.

وی افزود: به طور مثال مطالعات ما نشان می‌دهد حدود ۱۵ هزار ماشین‌آلات فرسوده با ۲۰ سال عمر داریم یعنی به مدت ۱۰ سال به جای اینکه سالانه ۵ هزار ماشین آلات از محل تولید و واردات تامین شود، هزار تا هزار و ۵۰۰ دستگاه تامین و واردات شده، و برخی شرکت‌‎ها مانند هپکو دچار مشکل بودند و چه بسا جلوی واردات نیز گرفته شده بود.

معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت با بیان اینکه برای رفع این مشکل با ۲۴ شرکت تولیدی ایرانی مذاکره کردیم، ادامه داد: خوشبختانه در این مدت ما حدود ۱۱۰ درصد افزایش تولید داشتیم و تولید امسال تاکنون به حدود ۲ هزار و ۵۶۰ دستگاه رسید، اما این تعداد نیز کافی نیست و باید همزمان از ظرفیت واردات نیز استفاده شود که این موضوع را نیز تسهیل کردیم و تاکنون ۲۰۰۰ ثبت سفارش انجام شده است.

بیشتر بخوانید : مشکلات متعدد در تامین ماشین آلات معدنی

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ معدن‌دار و واردکننده‌ای مشکلی برای واردات ماشین‌آلات معدنی حتی مستعمل ندارد گفت: در واقع ما امکان واردات ماشین‌آلات مستعمل تا ۵ سال عمر را نیز برای بازرگانان فراهم کردیم، هرچند مجموع تولید و واردات در سال جاری به بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده، اما برای رفع کمبود این حوزه باید ۳ سال به‌صورت متوالی این اقدامات ادامه داشته باشد.

آغاز طرح نوسازی صنعت نساجی

معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت درباره ماشین‌آلات موردنیاز صنعت نساجی، گفت: طرح نوسازی صنعت نساجی آغاز شده است، بخشی از تجهیزات مورد نیاز نساجی ساخت داخل ندارد بنابراین فرآیند ورود شرکت‌های مهندسی و تامین‌کننده به این حوزه را فراهم کردیم.

موسوی افزود: همچنین جمعی از شرکت‌های خوب ایرانی که تعدادی از این شرکت‌ها دانش بنیان هستند، وارد این عرصه شده‌اند.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید