ثبت نام ۵۱ هزار نفر برای خرید خودروی وارداتی

0
واردات خودرو
مدیر طرح واردات خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت از انجام ۵۱ هزار ثبت نام برای خرید خودروهای وارداتی تا شب گذشته خبر داد و گفت: ثبت‌نام تا ساعت ۱۸ فردا ادامه دارد و فعلا تمدید نمی‌شود.

به گزارش نبض صنعت، مهدی ضیغمی افزود: این تعداد ثبت‌نام انجام شده به‌معنای ثبت‌نام واقعی نیست و معرفی افراد پس از پایان فرآیند ثبت‌نام و انجام بررسی‌های لازم اعلام می‌شود.

وی گفت: تاکنون ۲۶ بانک در این طرح شرکت کرده‌اند و به بانکها اعلام کردیم که به درخواست مردم برای آنان حساب کوتاه‌مدت باز کنند تا سود به آنها تعلق بگیرد.

ضیغمی ادامه‌ داد: ثبت نام تا ساعت ۱۸ فردا (پنجشنبه) ادامه خواهد داشت و فعلا تصمیمی برای تمدید ثبت‌نام گرفته نشده است.

وی با اشاره به ۵۰۰ میلیون تومانی که در حساب افراد مسدود می‌شود، بیان داشت: این رقم مطابق اعلام و شرایط شورای رقابت مبنی بر دریافت حداقل ۵۰ درصد هزینه خودروی ثبت‌نامی است و در عمل میانگین رو به پایینی از قیمت خودروها را اعلام کردیم.

مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت ادامه‌ داد: قیمت علی‌الحساب خودروها تا حد زیادی مشخص است، یعنی سود قطعی است و قیمت را سازمان حمایت مشخص می‌کند، اما در ادوار گذشته واردکنندگان بر اساس شرایط و سودی که خود تعیین می کردند، به تعیین قیمت می‌پرداختند.

وی اظهارداشت: نرخ ETS در زمان ترخیص خودرو مهم است، باید همه هزینه‌ها مشخص باشد تا مردم و واردکنندگان متضرر نشوند و به همین دلیل است که قیمت نهایی مشخص نیست.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید