بارش برف و باران در ۸ استان

0
سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور و تشدید فعالیت آن در برخی مناطق از بارش برف، باران و وزش باد شدید طی امروز تا چهارشنبه خبر داد.

به گزارش نبض صنعت، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی 24 ساعت آینده در کردستان،‌ کرمانشاه، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش‌های پراکنده روی می‌دهد. فردا یکشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرامی پیش بینی شده است.

روز دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور به‌تدریج در غرب استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و شمال ایلام بارش‌ روی می‌دهد.

روز سه‌شنبه گستره فعالیت سامانه بارشی در غرب،‌ جنوب غرب،‌ دامنه‌های جنوبی البرز و مناطقی از اصفهان و کردستان است. همچنین با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش رخ می‌دهد. در این روز شدت بارندگی‌ها برای استان‌های خوزستان،‌ چهارمحال و بختیاری و ارتفاعات البرز است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی ضمن تشدید در مناطق یاد شده، شمال شرق کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

از بعدازظهر امروز تا دوشنبه وزش باد گرم جنوبی همراه با افزایش دما در استان‌های ساحلی دریای خزر و از سه‌شنبه تا جمعه با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر، کاهش محسوس دما روی می‌دهد. دریای خزر سه‌شنبه مواج خواهد بود. همچنین طی سه روز آینده در اکثر مناطق کشور وزش باد شدید روی می‌دهد که در نیمه غربی کشور پدیده باد و گردوخاک دور از انتظار نخواهد بود.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید