بی‌اعتنایی بازار سکه به سفر گروسی

0
در سیزدهمین روز از اسفند ۱۴۰۱ قیمت سکه در کانال ۲۹ میلیون تومانی قرار دارد؛ از سوی دیگر قیمت طلای ۱۸ عیار هم روندی رو به بالا دارد. البته طلا بر خلاف اینکه مدتی پیش تا کانال سه میلیون تومانی نیز رشد کرده بود حالا در حال نوسان در کانال دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی است.

به گزارش نبض صنعت، قیمت طلا و سکه امروز ۱۳ اسفند در مسیری صعودی قرار گرفته‌اند؛ قیمت طلا ( ۱۸ عیار) در حالی که با قیمت دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بازگشایی شده است، اکنون کمی رشد داشته و به دو میلیون و ۵۲۸ هزار و ۲۰۰ تومان رسیده است.

بر اساس داده‌های شبکه اطلاع‌رسانی ارز و طلا، قیمت سکه امامی که امروز روی کانال ۳۰ میلیون تومانی بازگشایی شده بود اکنون ۲۹ میلیون و ۱۸۵ هزار تومان قیمت دارد.

آخرین نرخ این نوع سکه نیز در روز گذشته ۲۹ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان ثبت شده و حباب آن نیز چهار میلیون و ۴۷۰ هزار تومان برآورد می‌شود.

قیمت سکه بهار آزادی هم اکنون ۲۶ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان قیمت دارد. قیمت حباب این نوع سکه طرح قدیم نیز دو میلیون و ۱۶۱ هزار تومان ثبت شده است.

قیمت نیم سکه که در روز گذشته تا ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رشد کرده بود، اکنون ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان قیمت دارد. حباب نیز چهار میلیون و ۴۳۸ هزار تومان ارزیابی شده است.

قیمت ربع سکه در لحظه تنظیم این گزارش ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ثبت شده و حباب آن نیز چهار میلیون و ۷۱۶ هزار تومان برآورد شده است.

قیمت سکه گرمی در جایگاه کم‌نوسان‌ترین نوع سکه اکنون ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارد و حباب آن نیز سه میلیون و ۴۰۵ هزار تومان ثبت شده است.

در هفته گذشته چند خبر بازار دلار و در نتیجه طلا و سکه را تحت تاثیر قرار داد. آزادی شهروند اسپانیایی در ایران، شایعه حضور عباس عراقچی در کنار امیرعبداللهیان و سفر پادشاه عمان به ایران را از این موارد می‌توان دانست.

این موارد باعث شد قیمت دلار که وارد که کانال جدید شده بود در حالت اصلاحی قرار بگیرد و چند پله کاهش را تجربه کند. قیمت سکه نیز که تا کانال ۳۷ میلیون تومانی پیش رفته بود، حالا در کانال ۲۹ میلیون تومان نوسان دارد.

حالا به نظر می‌آید بازار در انتظار نتیجه دیدار گروسی، رئیس آژانس انرژی اتمی با رئیسی است. هر چند طبق گفته کارشناسان دیگر خبردرمانی چندان روی بازار تاثیری ندارد و باید به دنبال خبری موثق بود که رنگ و بویی از توافقی واقعی داشته باشد.

انتهای پیام

پاسخ دادن

دیدگاه خود را وارد کنید
لطفا نام خود را وارد کنید